AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.348

Asken goes Bling-bling!?!? Fälgvalsspekulationer...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nu är det såhär att till slut har även denne originalfetischist fallit ned i kitschträsket! Funderingarna är inte så enkla.....

Ett stycke silverfärgad 316 compact 00, Länk försedd med orange blinkers, stänkskydd samt totalkromad grill a la styletech.se ej monterade ännu.

Då valet i fälg/ däckväg är minst sagt stort så är valalternativen:

Alt 1: Plåtfälgar 15" svarta med dito svarta däck. Blankt enkelt cleant.
Sommarfälg/ däck Länk

Alt 2: Vinterdäcken på 15" Streamline Spoke 41 fälg Länk
Sommarfälg/ däck blir då helkromade 16" Länk

Alt 3 Vinterdäck på 16" Style 18 helkromad fälg Länk
Sommarfälg/ däck blir då 17 Cross Spoke composit II Länk

Alternativ 3 är det helt underbart galna som man får tvätta vinterfälgarna 2 gånger i veckan men vad gör man iten om man har ett smärre däck/ fälglager liggandes f.n....

Några smakfulla åsikter om frågeställningen uppskattas. Mindre intelligenta postningar och telefonförsäljare undanbedes:)

Mvh
Asken

Genusforskning, varför försöka uppfinna något som inte finns?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Personligen hade jag gjort i princip som jag faktiskt har gjort. :)

Har en svart likadan compact fast -97:a. 100% standard med orangea blinkers och allt. På sommaren åker jag på 16" femekrade fälgar som du visar i din länk. Dock inte kromade utan vanlig alufärg. På vintern åker jag på originalfälgen som är någon sorts flerekrad 15-tums BMW originalfälg som brukade sitta på compacterna. Ska det vara original ska det vara tokoriginal och standard. :)

Alltså alternativ två med reservation för kromningen. Kan ju inte vara jättedyrt att ordna dedär till vanlig E36-färg från dendär hemska Z3 chromelinekitshen.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Mja, att överstyla en 316 skriker mest " jag vill - men kan inte". Antar att det dessutom är din bruksare, så om jag får råda så är det så cleant som möjligt. Bling-blingtarmen får säkert sitt med något annat objekt. Därför går alternativ 3 bort, hur du sedan väljer beror på hur vild och vacker du känner dig vid tillfället.

Kanske läge för att "snurra flaskan" eller helt enkelt singla slant?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag föreslår 16" stjärneker 45 ---> Länk

__
Bilblogg:
Länk
Alternativ 3 är ju klart vackrast. Speciellt, Cross Spoke composit II.

Uh, utan dimljus det är så original det kan bli..!
Är själv en stor originalstuks förespråkare!

Keep your distance!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tack för Era postningar så här långt. För att förtydliga. Det är en 316g, den enda riktiga miljöbilen från BMW, det kommer nämligen bara luft ut ur avgasröret... Mitt bidrag till minskad klimatpåverkan.
Mvh
Asken

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Asken, lite OT men BMW gav väl även ut 518g?

Ser fram emot när H7 erbjuds till försäljning :)

__
Bilblogg:
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mugge: japp, samt det antal LPG-konverterade bilar i tyskland som blivit till genom eftermarknadsaktiviteter.
Mvh
Asken

Lite inspiration till Her Ask i sökandet efter den rätta looken Länk

Johan S
www.bimmer.se Länk
Länk

De är väl bra om de kommer ännu mer luft ur avgassystemet ? :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

"Lite inspiration till Her Ask i sökandet efter den rätta looken [LÄNK]"

Den här vägen att gå växer sig allt starkare! Ta i, fega inte med ett par fälgar. ÄG bling-blingklassen. Dubbla pipor, gälar, scoop, you name it...kan bli ett sanslöst kul projekt!!!
Vinterfälg: Länk
Snygg och lättvättad.

Sommarfälg: Länk
Riktigt snygg fälg.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Johan Sjoström: Tack! Den där bilden gick faktiskt rakt in i libidon.
Wendtan: Så skall rattmuffen se ut när den blir klar hos smeden!:)

Nu börjar det faktiskt så smått bli kreativt.... Alternativ 4, vinterfälgar, kromade 17" Composite split syle 42 enligt ovan eller Wendtans alternativ.
Sommarfälgar M parallelleker 20", Länk går dessutom säkert att kapa i en bra svarv, borra hål i samt göra som en splitfälg. vidare en gigantiskt aluminiumvinge på bagagelucka modell flying bridge, frontbar a la Stor USa-lastbil, gangsterkeps, let the love flow!!! Hade faktist ett samtal med ESS om att kompressormata en 316g, tänk att åka omkring i typ 200 km/h och bara släppa ut ren luft, det borde vara fri fart då för man renar så mycket skit...

Om det inte framgått så är jag originalstuksnisse. Däremot så ska alla andra amatörsiter inte tro att de får motstånd. De kan ju inte vara proffs som vi:)))

Mvh
Asken
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

...vidare en gigantiskt aluminiumvinge på bagagelucka modell flying bridge, frontbar a la Stor USa-lastbil, gangsterkeps...

Som sagt, fega inte, ÄG bling-blingklassen. Du har kompetensen, degen och rätt kontakter. Om du bestämmer dig för att gå hela vägen så blir det Sveriges roligaste projekt. Neon under bilen är givet, fet bas som tar hela skuffen likaså. Neonbelysta vindrutespolare, mumma...

Go4it Asken!!!
cl
157
clew_e30
325ik m50 turbo -87
324td Touring -92
318is -90
Nej inget neon eller sånt krafs hoppas jag!
Helt original förutom en uppsättning 17" enkla femekrade fälgar med lite djup, och helst lite lägre.
Skulle blir riktigt fint! Kommer inte på något namn på en sån fälg jag försöker beskriva men du förstår nog.
Jag röstar på fälgen som wendtan gav som förslag! SNYGG om man gillar krom.

" I like my money right where I can see it...
standing in my front yard. "
Vantage
ASA - RACING GT 7*16" på Gummihuset tycker jag är ett förträffligt alternativ :-))
Visst lite "Overkill" som V-Fälgar, men va F*n man lever bara 1 gg ;-)

Niclas
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Asken,

om du nu övergivit det enda rätta, dvs original, så är mitt råd att du skall lyda Robert Lundbergs råd.

Ge bilen alla smaklösa attribut som finns...:-)

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.