|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått ett sjungande ljud i bilen runt 45-60 khm, och jag tror inte det är ett hjullager för det händer inget när man svänger skarpt åt något håll. Är det någon här som har haft liknande problem och isf vad var det då? Todde | |
|
Hjullager låter det som. Det behöver inte ändras för att du svänger, hjulet snurrar ändå (fast med annan belastning). Är det inte som så att ljudet även finns i högre farter men drunknar i andra ljud från däck mm? //Mats |
|
| Skulle kunna vara en "sjungande" diff...Byt oljan i diffen iaf, finns inget att förlora på en sådan billig åtgärd. Ett annat sätt är att köra i snäva cirklar i 1:an men förardörren lite halvöppen o hänga ut o lyssna om ljudet kommer bakifrån samt om det förändras när du kör rakt fram...Jag sätter iaf mina pengar på att ljudet kommer från diffen, ett oljebute kan räcka om du har flax... | |
|
Tack! Då hoppas vi på att det är ett oljebyte i diffen :) Och till Mats: Ljudet försvinner helt efter 60 khm. Till saken hör att jag nyss hade bilen inne för ett kardanbyte. Så någon har varit i dessa regioner och skruvat, efter centrumlager och hardyskivbyte så fick verkstan' ihop kardanen fel och jag fick en ny vibration så efter dom hade bytt hela kardanen så var den som ny :) Men nu är det sången som ska bort :) Tack för tipsen! Todde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.