|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick tag på nya 18" fälgar med däck för endast 8800.- Bra pris?...jag tycker det. Länk Hälsningar Maglan | |
| Det är väl kanske ett skapligt pris men det beror ju lite på vad det är för däck med. Sitter det suspekta skitdäck på fälgarna så är det väl inget uppseendeväckande bra pris. | |
| Är det originalfälgar så är det ju bra pris oavsett däck! | |
| beggat eller kan du bjuda på något tips? | |
| maglan76: vart köpte du dessa fälgar | |
|
tjena....dom är dock inte orginalfälgar men vad gör det 1000.-/st är BILLIGT. Dessa hittade jag hos EMTE-däckservice i varberg. |
|
|
låter verkligen billigt! skall försöka få tag i dem å se om de har nå snygga fälgar till en E38 :) |
|
| Vad sitter det för däck på då? | |
| Låter vääldigt intressant med EMTE däckservice! Tack för tipset, precis vad jag letade efter. Måhända att sommarhjul är billigare nu än till våren. | |
|
Däcken är Maxxis "Victra MA-Z1" tillverkade i Thailand. Rekomenderades på EMET å inte dyra, ca 1200.- st för 235-40-18 |
|
lob |
Är skadan på bilden orsakad av däckfirman vid montering eller ? På första bilden ser det ut som det sitter hyfsat med balansvikter på. Tyder väl ändå på att kvalitet på däck och/eller fälg kanske inte är den högsta. Snygga fälgar i alla fall Länk |
|
Hejsan! Vill inte förstöra glädjen, med dessa "Thailands däck" + ett antal kinesiska, är rena dödsfällan på vått väglag i våra breddgrader. "Gummit" eller rättare sagt plasten i däcken blir hårt och i kombination med regn så blir det inte bra. I Thailand så kör man ständigt på +25c ---> temperaturer, en stor skillnad mot våra sen/försommar temperaturer på. Bara som en varning... Mvh Skalman |
|
|
Hur fan vågar vissa vara så dumsnåla när det gäller något så viktigt som däck ? FÄlgar går att köpa för 10.000kr men sen ska billigaste skitdäcken krängas på ... |
|
|
Det kan du FETHAJA!!.....lättare att lägga upp en fet sladd.....å skit samma om man sliter slut på däcken för dom e billiga ändå........blir bättre däck när jag har lekt av mig :D |
|
lob |
Maglan76 Ursäkta mig men du uttrycker dig som om du nyss fyllt 18 fast du enl presentationen är 31. Om du behöver dåliga däck för att få sladd på bilen (det är min förhoppning att detta inte sker på allmän väg) så beror det på två saker. Du har en för motorsvag bil eller du kan inte köra bil. Vad Skalman försöker säga är att oavsett hur brett du kan åka på dina skitdäck från THailand, så utsätter du om inte annat dina medtrafikanter för en ökad risk på vägarna med sämre fäste under ogynsamma förhållanden (då en normalbegåvad bilist eftersträvar optimalt fäste och väghållning). Dessutom förlänger du bromsträckan. Om du vill sladda och ha kul så skaffa en uppsättning driftingdäck, gå med i en motorklubb och gör det på avspärrat område. Det kan du FETHAJA Länk |
|
lob: Jag köpte i höstas nya fälgar med "skitdäck" från kina. Första milen var de ganska hala på blött, men när jag slitit in dem lite blev greppet betydligt bättre och greppar inte sämre än de riktiga skitdäck som bilen levererades med. (Pirelli RFT) Helt otroligt att bmw fortfarande använder sig av dessa blyklumpar till däck. De spårar, bullrar och greppet är bara halvbra. Menar du att bmw utsätter sina medrafikanter för fara då också, när högprestandabilar leveras med dessa däck? Bara en tanke... =) Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
lob |
Vad jag menar groze är följande. I maglans inlägg framgår med viss tydlighet att han kanske skiljer sig lite från normalbilisten när han värdesätter saker som "lättare att lägga upp en fet sladd". Använder du ett bra däck kan du fortfarande lägga upp en fet sladd, samtidigt som du har goda vägegenskaper vid normal körning. Skillnaden är då att även i momentet med sladd så har du så mycket grepp som du själv bestämmer medans du med skitdäcket har "tappat greppet" mer okontrollerat. Att "ruggade" däck ger ett bättre fäste än nya gäller alla däck. När det kommer till RFT är ju detta ett däck med en medveten kompromiss mellan komfort och säkerhet där man prioriterar trafiksäkerhet vid punktering på bekostnad av komfort. Dessutom skulle jag tro att Pirelli RFT slår Maxxis "Victra MA-Z1" i de flesta tester. Personligen kör jag hellre med en kontrollerad fyrhjulssladd i 120 km/h med kvalitetsdäck på inhägnat område än jag sladdar omkring mer eller mindre okontrolerat i 50 km/h på allmän väg. Länk |
|
lob Då är jag med på vad du menar. =) Jag får skylla på lite morgontrötthet, trots att klockan var 10 när jag skrev inlägget. Dock en liten parantes: När det gäller vägegenskaper i form av kursstabilitet, spårighet, grepp vid ojämt underlag, typ kälskador, tror jag Maxxis-däcket kan ligga väldigt bra till jämfört med RFT. Mina kina-däck är av märket Durun och dessa är jag väldigt nöjd med, trots det mycket låga priset. Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
lob |
Gomorron groze. det var väl kanske inte däcket jag var ute efter i första hand utan kanske mer attityd och inställning. Som aktiv inom bilsport i drygt 20 år blir jag förbannad över hur många olyckor som beror på en kombination av dålig attityd och inkompetens. Ha en bra dag Länk |
| Det blev billiga däck fö att jag inte hade råd med svindyra märkes däck.....man får köra efter vad däcken klarar av helt enkelt. | |
|
mena inte att vara oförskämmd, sorry....men har man inte råd att köpa dom bästa däcken så får man ta billigare alternariv. å jag hade inte tänkt sladda runt i trafiken ändå, som sagt, man får köar efter vad däcken klarar av. maglan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.