AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.503

bmw e36 vs bmw e46 race

Sida 2 av 2
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
hehe kul bilfreak :) märks hur de retar upp e46 m3 ägarna :D
M3
36
M3nerd
318i -87
M3 -88
Aquilla. Jag tänkte i precis samma banor :)

Jag tycker att resultatet i filmen såg rätt så normalt ut. Sen säger ju inte 0-200-tider så mycket om 150-250-tider. E46 må dra E36 0-200 pga. till exempel bättre fäste i starten, men i högre hastigheter verker det som att E46 större frontarea tar ut sin rätt?
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
hmm, intressant tråd... Vad gör m3- e-46 201 m på i std utförande? runt 8.7-8.8?
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Gti-manen
Cados M3:a är i princip orginal. en chip och lite kolfiber gör inte så mycket. den bara varvar 8400rpm, det är där som är skillnaden men den har inte mycket mera hk den saken är klar.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Inga problem då möter jag flåklypa, hans är chipad, chipad e36 vs chipad e46, det är väll en rätviss jämförelse eller är jag helt ute och cyklar ;) Flåklypa utmanar dig till våren på ring teufel ;) heheh
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Vad säger mig den här filmen? Absolut ingenting. Vi vet inte om e36 är orginal, lr hur? vi vet inte om e46 har spärr, vi vet ej om det är under samma förutsättningar. Det är som att säga att en 3.0 e36 är snabbare än 3.2 e36.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
m3nerd

För säkerhets skull kommer vi köra 100 till max som är ungäfer ca 300 på mätarn filma ska vi också göra, och lägga upp på AUTOPOWER bla.
pg_ice
lustigt det här
samma personer som skriver i alla VS trådar.
har ni nån form av mindervärdes komplex och måste få bekräftelse här på autopower eller?

som sagt filmerna säger inte ett skit mer än att en bil drar en annan.
jäkligt intressant alltså ;)
Cado.
Du har redan avgassystem och till våren även kompressor ju. :-)
Faktum är att jag kört emot 2 andra M3 3.2or och den ena gick liiite bättre än min. Ungefär lika mycket bättre som min gjorde än din i våras. ;-) Den andra gick liiite sämre än min men det var i stort sätt jämnt. Båda var coupéer och jag vet inte vad det skiljer i vikt mot min limo.

Jag har kört emot två M3 e46:or och den ena är din och det var ganska jämnt. Den andra var en riktigt slö M3 CP -05 (tror jag dom heter) med på Gustavs flygfältsevent....det ska finnas film på det.

Med tanke på utfallen mellan de e36or jag kört emot och de e46or jag sett tider på osv så tror jag på riktigt jämna race men att e46an förmodligen drar längsta strået till slut. Skillnaden prestandamässigt mellan bilarna både rakt fram och på bana är så små att jag föredrar e36an som busbil. Men visst är e46an betydligt modernare och snyggare, det är helt klart men till en helt annan kostnad.

I sommar kommer jag att köra mest bana med min bil (mer än i år) eftersom jag tycker den är ganska tråkig på motorvägen. Du får gärna utmana mig där istället. :-)

Flåklypa
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Flåklypa
Jag känner på mig att du redan backar ur ett rejs? :) Är det sant? Du Flåklypa backar ur ett rejs? Nääää :P
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Flåklypa
Tog dig som ex, eftersom din är chipad (chipad vs chipad) det är väll en rättvis jämförelse,

Enligt loggarna från RC ska jag nu hålla jämna steg med en CSL och du vet hur det gick mellan dig och han :p

På bana är du nog vassare än mig även om du körde en 330 ;)

PG-ICE

Har du inget vetig å skriva, skriv inget alls behöver ingen moraltant som du alls här i tråden!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.