AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.424

Tips på fälg till E91?

modano
Någon som har tiås på tjusiga sommarfälgar till min 325:a?
Alpinvit med M-paket och tonade rutor....
BBS RS-GT vore nog ruskigt fett men om någon har tips ideer men framförallt bilder på lite tips vore jag tacksam...
Original eller eftermaknadsfälgar?
modano
Original har jag ganska bra koll på... har funderingar på Style 196 !
Ser lite konstig ut men tror den kan göra sig riktigt snygg...

Men som sagt original eller eftermarknad spelar inte så stor roll...
Style 216 (standard på 320si) är i mitt tycke en väldigt snygg fälg. Sen finns ju även style 197 och 225. Dessa är några fälgar som inte är så vanliga vilket jag ser som positivt. Det känns ju på nått sätt bättre när man vet med sig att man har en fälg som inte alla andra har.
modano
Style 216 är som sagt också snygg... men det börjar dyka upp en hel del 3-or med denna fälg....
Jag funderar själv på MAM Nuvo i 19" till min Alpinvita E91 med M-paket.
En eftermarknadsfälg som JAG anser passar väldigt bra på denna bil. Jag har sållat bland hundratals, tusentals fälgar på nätet och det är verkligen inte många som man kan slänga på utan att de se ut som just eftermarknadsfälgar. Sen finns det förstås en massa kopior men dem räknar Jag inte in.

Med Nuvo får man en fälg som inte sitter på varenda BMW, samtidigt som de är stilren och enligt mig hade kunnat komma från BMW originalsortiment.
tyvärr ingen bild på den men googla på MAM nuvo. Den finns i silver, antracit och med svart lack. Jag är själv sugen på antracit.

Lycka till
Det finns förresten redan en tråd om fälgen Jag nämnde här på forumet.
Sök på MAM eller Nuvo och gå ner lite på första sidan. Där finns ett montage med en Alpinvit E91.
modano
ok...

inte riktigt min still..
Ska testa om M-Style 260 (Nya M3´ans fälgar) passar rakt av på E91.
ET ca 10 mm lägre på M3 men med lite tur funkar det... Rått med vit E91 och mörkgrå M-fälgar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.