|
|
|
|---|---|
ASA racing |
Hej! Är intresserad av Ironside stora verktygssats, den gigantiska hylsnyckelsatsen med 149 delar. (som en liten verkstad;-) Allt ligger förpackat i en snygg alu väska. Det fanns tidigare en sådan väska ute på Tradera (2000:-) beggad. Det stod att nypriset var 4,375:- kan detta verkligen stämma? Enl Ahlsell som säljer IRONSIDE, så är det ett "lågprisalternativ" till bl,a Bahco. Ahlsell:s vägrar att uppge något pris? Man måste först uppge firmanamn samt kundnummer,mm? De säljer EJ Ironside satsen till privatpersoner? Undrar just till vilket pris en näringsidkare köper ut verktygssatsen? Ingen moms, samt 30-40% rabatt. Någon som vet rätt pris? |
ASA racing |
Länk: Länk |
|
Brutto pris är 3540+moms, sen har ju alla rabatt på ahlsell. Jag betalar ca 1500+moms |
|
ASA racing |
Oj...så du får ut den stora hylsnyckelsatsen för 1.875:- inkl moms? Skapligt pris;-) Finns det någon möjlighet att köpa genom dig/av dig? Art nr på verktygssatsen är: 263-485. |
ASA racing |
Någon som har testad "kvaliten" på Ironside? bra eller mindre bra;-) |
|
Helt OK i linje med Biltemas "10års garanti"-serie, har en fin ironside 3/8"-sats jag använder på jobbet , trevligare än t.ex. Kamasas satser tycker jag. Och som jag sagt till dig innan: 3/8" sats är BÄST täcker "allt" från 6-30 (ca)mm utant att vara klumpigt kan sen KOMPLETTERAS med t.ex en enklare 1/4 sats och 1/2eller 3/4" för grova jobb Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
ASA racing |
Handlar det om större hylsor än 20mm, så vill jag nog använda 1/4 annars böjer sig fyrkantstappen;-) Finns det någon mer butikskedja som saluför IRONSIDE där vanliga Svenssons kan handla? (ej yrkesbutik) |
|
1/4" ?? du menar 1/2" förmodar jag... Tänk sen efter hur OFTA har du grövre muttar än 21 mm att brottas med?? 3/8" sats duger till 90% av jobben små fina smidga hylsor och skaft så när "poletten väl trillat ner" kommer du sky 1/2" hylsor som pesten Ironside finns ibland hos riktiga järnhandlare ( om du hittar nån som lever än) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
ASA racing |
Konstigt att man ej tidigare hört talas om Ironside? De har väl funnits på den Svenska marknaden sedan 1999. Har de ej slagit igenom ännu? Eller beror det kanske på att de uteslutande säljs till yrkesfolk. Sökte lite på nätet och hittade en annons från i somras, där den stora satsen saluförs för otroligt billiga 1,995:- exkl moms. (Vilket klipp) |
|
Månadens drive på ahlsell: Länk bauta kit OCH vagn Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Kom bara ihåg att Ahlsellpriserna är exkl moms eftersom det är yrkesbutik. ASA, känner du inte någon rörmokare eller elektriker? De har med all sannolikhet både kundnummer och rabatt hos Ahlsell. Anledningen att de inte vill sälja till privatperoner är att det tar alldeles för mycket tid i anspråk, med mycket frågor och info, som ofta inte leder till något mer än att kunden går till Biltema och handlar sedan. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.