|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis blivit BMW ägare(528 Touring -98) och tänkte att det var dags för mitt första inlägg/fråga här på forumet. Torkaren på bakrutan har gått av och jag ska snart besiktiga bilen. Vad säger SBP om det, blir det ombesiktning? Kan inte heller öppan rutan på bakluckan. När jag trycker på knappen under torkarfästet så händer ingenting, någon som vet? /Michel | |
|
Vet inte vad lagen säger om det. Vad gäller öppningsfunktionen är det troligen kabelbrott uppe vid gångjärnet. Även själva microbrytaren i knappen kan gå sönder. AE |
|
|
Tack för en snabb respons Andrers! Hur vet jag vilket fel det kan vara, har du något tips på hur man kollar och byter kabel eller microbrytaren? /M |
|
|
Ingen annan som vet vad SBP säger om att torkaren är borta på bakrutan? |
|
| Min torkare bak på min E34 fungerar inte heller sen några år tillbaka, och dom har aldrig nämt den, så det ska nog inte vara några problem med den, och alla bilar har juh inte ens det. | |
| Du behöver inte ha någon torkare på bakrutan för besiktningens skull...du kan måla hela bakrutan svart om du vill backspeglarna gäller för sikten bakåt.. | |
|
Tack för era svar, då behöver jag inte stressa med att fixa den nu. /M |
|
|
På bilar med kombikarosseri är så väl innerbackspegel som baktorkare överflödigt OM det finns yttre backspeglar Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.