|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så undra jag vad jag skulle kunna ta för min e30. Den har precis passerat 30 tusen mil. Cd spelare, m ratt och knopp. Rost finns men inte några hål. Bakluckan sämst, men medföljer ny som dock ska lackas. Manuell låda. Mycket bytt. Dock är stödlagret och en knut på kardan dåliga. Ska besiktigas i december men jag säljer den troligtvis innan. Bör gå igenom utan problem. Sommar och vinterdäck. Vad känns lagom att sätta ut denna för? Varför välja något annat när man kan åka BMW!! | |
|
Hej, tyvärr har din bil två grejer emot sig om du ska sälja den nu. En sak kan du inte göra någonting åt - miltalet. Det andra är om du säljer den obesiktad. Såklart är skicket avgörande och inte miltalet. Är den välservad, kamrem och vattenpump nybytt, ej för mycket rost, fin inredning m.m. Då finns det intresserade köpare. Idagsläget får du inte mer än 10000kr för bilen om det är rätt köpare. Om den är nybesiktad får du mer. Lycka till. Gr8ride |
|
|
Den e besiktagad året ut. Kamrem ska väl bytas på 6000 så då är det 2000 mil kvar. Förarstolen är sliten på vanliga stället. Men har alpina stolar som kan medfölja vid rätt pris. Defa larm finns det med. Hur mycket mer skulle jag kunna få om jag besiktar den? Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Du får alltid med om bilen är hyfsat nybesiktad och skattad. Lägg på några tusenlappar på 10000kr. Om bilen är "hel och ren" och att alla papper du har på den finns i en pärm/mapp, då verkar det seriöst. Sedan är det bara att bestämma ett lägstapris, för alla vill ju pruta. Det är du som säljer och bestämmer vad du vill ha för den. Vill du bara bli av med sk..en får du acceptera lite lägre pris. Har du tid att vänta på rätt köpare, kan du få mer. Lycka till. Gr8ride |
|
|
Hej. Nu har jag fixat nua dörrar och baklucka till bilen. Även kardanen ska bytas ut. Bilen är besiktad i december med blankt papper och skatten betalades i januari. Någon som kan säga vad den nu kan vara värd? Dröjer dock en månad innan nya plåten åker på... Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Svårt att säga........15" kanske om du inte får någon märkvärdig nyansskillnad! Mvh Henke |
|
| Fick kämpa för att få 11500 för min i liknande skick fast klockren maskinellt samt mtec 2 vinge & mtec2 front | |
|
Hmm, inte mer än 11.500?? Då kan jag hellre ställa han på tomten o ha som prydnad :) Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
| Jo men hur man än ser det så är det ingen bil direkt som gör att köparna står i kö.Tror jag hade fått par tusen till om det vart en 2 dörrars då merparten av köparna hade ett keps & nytaget körkort;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.