|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Går det köra fortare med en gatreggad BMW på ringen än så här? Här kommer den äntligen hela varvet från vår "timeattack" med Loaded BMWn på Nürbrugrings Nordslinga den 5 november 2007. Tiden 7:22:85, +4grader och med flera omkörningar. Länk Fakta om Nordslingan: Nürburgring Nordschleife är ansedd att vara den absolut mest utmanande banan i världen. Banan sträcker sig över nära tre mil och har i stort sett alla typer av kurvkombinationer, extremt snabba som långsamma. Legendariska F1-föraren Jackie Steward myntade det berömda smeknamnet för banan "The Green Hell" eller "det gröna helvetet." Fram till 1976 hölls F1-tävlingar på banan. Det absoluta varvrekordet runt banan ligger på 6:11.13 minuter som sattes 1983 av Stefan Bellof i en Porsche 956. Under schemalagda vardagar och helger nästan hela året om är banan öppen för allmänheten då man kan ta sin egen bil ut på banan. Första tävlingen: 18 Juni 1927 Längd: 20,832 km Antal kurvor: 73 (33 vänster, 40 höger) Största lutning: 17% Största stigning: 11% Högsta punkt: 620 m Lägsta punkt: 320 m Följande bilar är inte fullt lika snabba: 7.22 BMW M3 CSL Loaded 7.28 Pagani Zonda F 7.28 Porsche Carrera GT 7.32 Porsche 911 GT2 7.32 Gemballa Porsche GTR 7.34 Koenigsegg CCR 7.38 Nissan GT-R 7.39 Porsche 911 GT3 997 7.40 Porsche 911 Turbo 997 7.40 Mercedes SLR McLaren 7.40 Bugatti Veyron 7.42 Chevrolet Corvette Z06 7.42 Ford GT 7.43 Lamborghini Murcielago Ett stort tack till alla fans och supporters av vårt minst sagt sega och inte helt okontroversiella projekt. Under vintern kommer "The Loaded story" att produceras för film och bok som en liten dokumentation över denna fantastiskt roliga resa. Filmen kommer att distribueras via Ginza. "Never quit - never surrender" Mycke nöje Bästa hälsningar Anders wewewe punkt loaded punkt se | |
|
Ojojoj... Grattis till tiden! Ja klart tiden skulle bli bättre om han hade haft fritt fram men det kanske är marginellt... |
|
|
Bara att gratulera till en sjukt snabb tid!! //A |
|
|
Grattis till en grym tid.. Vad hade ni för toppfart på den långa rakan? Mvh Markus |
|
| Kände du dig säker med utformningen på banan och vart du kunde ta i? | |
| ungefär samma tid som jag hade sist på ringen.... :-P | |
| vill oxå veta toppfart... tror du att ni skulle kunna kapa nåt om ni hade tom bana samt fri frå all kamerautrustning? | |
|
fan va iskallt!! Grattis! |
|
|
Härligt filmklipp, bra kört. Din bil verkar gå verkligen bra |
|
|
Grym kärra Anders och rikigt fin körning av Richard! Det har varit spännande att följa ditt och teamets otroliga arbete med bilen och era ringenbesök. Mvh, /Wille |
|
|
tackar tackar, det är verkligen roligt att så många har följt projektet under dessa år. Ang topfart, mätarn gick fullt ut, men den hastigheten brukar ju i regel sällan stämma med verkligen. ;) wewewe punkt loaded punkt se |
|
|
Hastigheter måste väl gå och se på den där svindyra plastlådan ni har i framrutan? Den registrerar väl det mesta vid körning. |
|
|
Mycket imponerande körning! Ser fram emot se och läsa "The Loaded Story" Tiden kunde ju kapats ytterligare, tex vid Galgenkopf/utgången till långa rakan är där en svart e36'a som fungerar som en riktig stoppkloss... den omkörningen måste väl ha kostat ca 2-3 sekunder Mvh Ferenc |
|
|
Imponerade körning! Härligt att se! In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Väldigt snyggt kört av Göransson. Han och BMW går ganska bra ihop=) Och bilen är som ett finstämt monster. Härligt att se!! Finns det något release-datum för "The Loaded story" på ginza? "Vilken är din favorit-pedal?" |
|
| grymt snabbt ca 2 min snabbare än vad jag kör på | |
|
spacco; The Loaded Story, kommer börja produceras i mellandagarna, ca 40-50 timmars film från 3 år :) Så den släpps någon gång under första kvartalet. Boken ska jag börja sammanställa mina tankar kring runt jul&nyår med hjälp av lite julöl ;) wewewe punkt loaded punkt se |
|
| Richard Göransson vet verkligen vad han gör, vilken jävla chafför! | |
|
Tackar för infon Gladiator´n! Jag ska hålla koll när den släpps, det ska bli väldigt roligt att se. Hoppas Nordschleife-varvet är med =) "Vilken är din favorit-pedal?" |
|
|
Gladiator´n Vilken jädra bil och vilken jädra förare ett stort grattis:)) Blir det ett nytt projekt eller är det andra saker som har prio 1 nu? |
|
|
Bara att gratta jag oxå då. Riktigt imponerad av tiden ni har presterat. Hur många varv på ringen har Rickard bakom sig. Måste ju kört där en hel del Hur som haver. Grattis till fin fin tiden ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.