|
|
|
|---|---|
|
tja har en e30 325.. har sänkt den med 60/40 från gemotors har 16"hartge fälgar just nu och har 205/55/16 på och de skrapar i och de går inte ge fullt ratt utslag.. vilken dimention kan man ha på så de fortf ser bra ut men inte tar i? | |
| Menar 205/50/16 sorry.. | |
|
Här kan du fylla i orginaldimensionen och jämföra mot 16" däck så ser du vilka som inte är större i omkrets iaf. Länk Fast bredden kan ju ändå ställa till det. Men 205/45 eller 195/50 borde väl fungera. |
|
|
Förutom däcksdimensionen finns det ett par faktorer till att tänka på: * Vilket inpressningsdjup är det på fälgarna? * Var tar det i nånstans? |
|
| spacers borde väl fixa problemet? för det måste vara fel Et på dessa fälgar? | |
|
de va konstikt, maste vara konstiga fälgar, jag hadde 235/55-17 pa min e30 visst de tog i LITE (men inte mycket när ja svängde) o bak ingenting. //Chippen Gott med öl... |
|
|
De är ju som sagt 16"hartge fälgar orginal och ja vet inte vilket inpressning de är.. bak tar de inte i nått alls men fram gör de,de är när man svänger tar inneskärmarna i.. ja får inte ens imellan fingrarna i hjulhuset hela gummit fyller ut |
|
|
235/55/17 på en e30??? Det låter ganska otroligt, dom är nästan 1 dec högre än orginalhjulen och även om det gick måste det ju sett hemskt ut. Dom är till och med alldeles för stora för 5 serien. |
|
| ja vill inte chansa och köpa 45 profil då kanske de tar i? därför tänkte ja 205/40/60 men de kanske ser lite konstigt ut lr vad tror ni? | |
| 205/40/16 ska de stå.. | |
| ?? | |
|
Varför måste du absolut ha 205:or ifram då? Jag skulle nog hellre gått på 195/45 fram och 205/40 eller 215/40 bak. |
|
| ja vill igentligen har bredare än 205 men de får gå.. 195 vill ja absolut inte ha har de på mina vintersulor :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.