|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Vad ha en E30 325iC (cab) för storlek på högtalarna? | |
| 5,25 tum. De får inte vara för djupa för då får de inte plats. Det finns inlägg om detta på forumet. Använd sökfunktionen. | |
| Är det både bak och fram? 5,25" alltså? | |
|
Och nej det finns inga tidigare inlägg som jag hittar ang detta. Det gäller cabben, och jag är intresserad av både fram och bakhögtalarnas storlekar. |
|
| Jag har för mig att det är 5,25 både fram och bak. Bytte själv bak i fjor. Får kolla när jag kommer hem. | |
|
5,25" fram och bak och diskanterna ( om du har soundsystem för cabrio) ca 40mm Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ja vsist fanken jag har diskanthållaren! Blir glad nu, haha! Funderar dock på hur man tar sig in i den!? Har inte gjort några försök än iochförsig, men slängde ett getöga på konstruktionen idag och kom inte på något finurligt sätt. Kanske bara att ta en mejsel och bända bort "diskantskyddsnätet"? Man vill ju inte göra fula märken med en mejsel i finbilen :P |
|
| Och sluta gnäll om sökfunktionen, om ni hittar något ämne som svarar på mina frågor får ni gärna länka till det, för jag har iallefall inte hittat något. | |
|
Man får ta bort hela den trekantiga plastbiten i dörren som diskanthögtalaren sitter i. Den trekantiga plastbiten sitter med nån clipskonstruktion. Originaldiskanterna är förrresten på 40W vill jag minnas. molle |
|
|
läste i haynes att man skulle "bända bort" diskanthållaren. Det var inte så lyckat, ett fästclips brakade av. Hursomhelst hur demonterar man själva diskanten från diskanhållaren? Iofs kanske det inte är något fel på diskanten, men tänkte sätta i eftermarknadsgrejor. Diskanten sitter som berget! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.