|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt spjällägesgivaren på min E32 då den inte har växlad och fekod på spjällägesgivaren fanns. Måste men efter ett byta radera felkoderna för att allt ska fungera, eller vill bilen ha si och så många starter innan den lägger över felen som sparade i felminnet? Om det inte är på det viset är det väl annars bara att leta kabelfel. //Emil | |
|
Nej! Felkoderna behöver inte raderas. Man gör det bara för att veta vad som har blivit fel till nästa gång det blir fel på grejjen (typ). Hade blivit fruktansvärt dyrt på BMW-verkstad som tar runt någon lök (Lusentapp) för att ens koppla upp bilen. Bryt batterispänning nåt dygn/ladda o kolla batteriet samtidigt är att prova med om du tror att detta är boven. Annars får Du nog fortsätta leta då tyvärr...... /S |
|
|
Okej, då vet jag. Jag jobbar själv på Mercedes och vet bara att i vissa fall måste man radera felkoder innan allt funkar som det ska igen.' Men då är det bara att leta skadade kablar :D jippi!! Tack för svaret |
|
|
Airbag måste i alla fall nollas om man har haft loss någon kabel. --- Min bil: Länk |
|
|
Airbag registrerar väl inte fel om Du brytit/gjort som Du ska? Okej, här är ju markant säkerhetsrisk om den inte skulle utlösa vid en krock pga endast en felkod, fast den är okej. Till och med hemska tanke att den inte utlöste pga en felindikering trots att den fungerade ändå? Naturligtvis kollar man upp en felkod här ordentligt om man gillar livet. /S |
|
|
bmw750ia: Om man först kopplar bort bilens batteri så kan man lossa kablar som man vill, men inte annars. Tror nog att hela airbagsystemet slås ut om det lyser varningslampa... men jag vet inte. Ville bara påpeka att det faktiskt finns felkoder man måste nolla, men det är ju dock möjligt att airbag är enda fallet. --- Min bil: Länk |
|
|
Airbag-lampan på min bil blinkar varning. Hur nollar jag den? |
|
|
Never mind! Jag använde sökfunktionen! :-) (Tackolov att den funkar nu igen!) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.