AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.000

Eisenmann system

Ja
7
Jazen
M3 E36 3.2l -96
Hej
Har en m3 e36 3.2l -96 och är intresserad av Eisenmann system. Dom på xerius racing skrev att det inte finns kompletta system utan bara ljud dämpare, stämmer det att dom bara tillverkar slutdämparen eller finns det kompletta kit? Ni som köpt dämparen, är det dämpare plus rör till kattarna eller bara dämpare? kör ni det tillsammans med orginal systemet? eller har ni annat system fram till Eisenmann dämparen? vilken kombination är bästa tt köra?

/Jazen

Finns bara "catbacksystem" till M3 E36 om jag inte minns helt galet..
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Ja det finns bara dämparen inom Eisenmann., nix inga rör till kattarna utan bara dämparen som du monterar direkt på original. Men visst går det att fixa det på annat håll. Ex superpsrint har väl rör. Eller om nån duktig kan bocka ett rör åpt dig jag menar det ska ju inte vara så avancerat.

Det du får välja mellan är ju Sport eller Race ljud. Och då tycker jag absoult du ska välja Race låter lite mer och härligare!

Sen för övrigt är ju eisenmann verkligen bra kvalitè, dyrt men ack så nöjd jag vart!.
Ja
7
Jazen
M3 E36 3.2l -96
Tack för svaren, har beställt en dämpare från eisenmann med race nivå, tänkte att resten av rören ska uppsala avgasteknik bygga.
Gemini__
Stämmer att de inte tillverkar främre ljuddämparen längre, har du tur kan det dyka upp beg. på ebay.de.

Valde också race-nivån till M5:an, blev perfekt ljudnivå tillsammans med original främre ljuddämpare för min del.

Mvh:
Thomas

låter bra:) lägg gärna ut en film när du är klar så att vi får njuta:D

When batman takes a vacation he does the Gumball
Gemini__
Välkommen till forumet förresten!
Ja
7
Jazen
M3 E36 3.2l -96
Tackar =) det anländer väl om 2-3veckor sa dom....ska bli väldigt intressant o höra hur det låter =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.