|
|
|
|---|---|
| nån som vet var och om det finns att köpa open air kit till 750 e32? | |
|
Det finns säkert någon som säljer det, men jag har hört att det inte ska så bra för motorn. Varför vet jag inte. Vet någon annan? Det kanske inte spelar någon roll. Men det rekommenderas vanligt sportluftfilter till 750i E32. //Schnitzer |
|
| ok det kanske ligger något i det du säger för jag har inte sett någon firma som har open air till 750 bara vanliga s-filter. | |
|
Ja, det sägs att motorn ska må bättre av vanliga sportluftfilter. Bra i kombination med chip. Har för mig att det sitter samma sportluftfilter i 520i som i 750i. Fast 2 st i 750i. Ska finnas på Motornord (www.motornord.se) att beställa. Jag köpte till en annan 750i där för ett par år sedan, då kostade de 1150 kronor för båda inkl. frakt. //Schnitzer |
|
|
öppna huven efter du kört ett tag ,så märker du att det är en grym värme utveckling på v12,därför är det nog ej att rekomendera(effektmässigt) att motorn suger i sig tokvarm luft,utan snarare bättre som den är konstruerad original=suger kall luft i "njurarna"framför kylet. torsk på v12 (nu med bilder på:Länk |
|
|
finns ju alltid lösningar på sådant, såg en rolig på knutstorp för ett tag sedan Länk Här utesluter du till stor del alla värmeproblem på ett läckert sätt. Surfa in på beam.at/bimmer |
|
|
tjenare! jag kör med konfilter från J&R, fungerar utan några som helst problem, visserligen har jag gjort avskärmningar och dragit in friskluft. Och V12:an "brölar" gott efter detta!! =) om man nu skulle förlora ett par hk på detta så är det ändå värt det! =) hehe mvh: mr_majzoo! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.