|
|
|
|---|---|
| tjena, jag hade problem me nivåregleringen att den läckte ut servoolja, så jag bytte rören så det blev tätt och fyllde på med servo olja. Och nu undrar jag ifall man skall lufta systemet och isåfall hur? | |
| Är det inte luftfjädring? | |
| Nej, på E34 är det servoolja, servopumpen pumpar ut olja till en ventil som sen går till dämparna, det sitter en luftningsnippel på ventilen men vet ej hur man ska lufta det. | |
|
Hur konstigt det än låter, så lär den vara självluftande. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| ja, jag har också funderat på att den måste vara det, men var ej säker. Tack för svaren | |
|
Hej, Med motorn avstängd, fyll servo/nivåregleringsbehållaren till 25 mm från ovankanten. Starta motorn och vrid på ratten från vänster till höger ändläge två gånger. Stäng av motorn. Lyft bakänden så att hjulen går fria. Vänta två minuter. Kolla nivån i behållaren. Den skall inte gå mer än 25 mm över botten på behållarens filter. Justera annars. /Lennart |
|
| Okej, jag har redan kört med den liten bit och sen fyllt på med mer, sen håller nivån sig. men då är det som en luftning då? | |
|
Tja, där kom jag lite sent in... Men i min Bentley nämns inget om självluftning. Fram till åtminstone åm -95 beskrivs luftningen som jag återgivit. Utan förbehåll. Men du har väl kommit rätt ändå, kanske. :-) /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.