|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en bmw telefon i min bil armstödet har en kortläsare provade o sätta in ett kort där men gick inte. sen lprovade jag min kompis telia kort (8k gammalt kort) då fungerade det. men grejen e den att man får inte tag i såna kort längre, har snackat med alla teleopratörer, telia hade ett med 32k men vet inte om det fungerar, men så har jag läst lite trådar här och det står att basenheten ska sitta där bak, men jag hittar ingen huvudenhet, är ni/du 100% säkerhet att det ska sitta 2 st kortläsare. var kan den mer sitta om den inte sitetr där bak. har en 730ia v8 -95 mvh Gonzzan | |
|
Den syns nästan inte. För det första sitter den svarta gsm modulen högt högt upp och långt bak. Och sedan ser man inte kortspringan då den sitter längst bak på modulens baksida. Pröva att känna dig efter på modulens baksida. Känn om du hittar en inbuktning med en skåra i. /Andy |
|
|
Det kanske skiljer lite på min -99 740iL. Men på den så funkar det hur bra som helst med ett helt nytt GSM-kort både i kortläsaren under telefonen i främre armstödet, och i kortläsaren där bak inne i bakskärmen. Man bara tejpar fast det lilla kostet i en gammal stor korthållare, ja en sådan som GSM-korten brukar levereras i än idag. Där bak så kan man pilla i kortet genom den lilla luckan om man har tungan rätt i munnen och små händer. Det är en bra bit in och man ser inte ett jota, men det går. Vet någon förresten om det är någon praktisk skillnad io funktion eller annat om man har kortet där bak eller under telefonen där fram? Vad hände om man har kortet där bak och sen sätter i ett annat kort där fram med? Går det att välja vilket kort som ska vara aktivt då? Ja om man vill ha sitt eget fast kort där bak, och sen om en passagerare vill singa och vill använda sitt kort som ett "gästkort" Eller är det bara så att den utrustning som BMW valt till bilarna redan har en kortläsare på hårdvaran där bak, men BMW har lagt till en extra kortläsare där fram för att det skall vara lättare för BMW's kunder att skifta kort? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Hej, BMW bytte telefonenhet (även om den nästan ser identisk ut) runt 1997-1998. Alla de telefoner med grön display skall klara moderna kort i främre kortläsaren, medans inte alla med orange display gör det. /Andy |
|
|
Min är -99 och både telefonen fram och bak har orange display. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
hej igen ok men jag hittar inte huvudenheten alls, men ni är säkra på den ska finnas.. får börja montera ner inne hållet i bilen imorgon. ska den sitta vid nav och cd-växlaren sida då eller mvh Gonzzan |
|
|
På min sitter den mellan bakljuset och CD-växlaren, längst ut mot bakskärmen. För de som har videomodul (TV-mottagare) Så sitter den ju direkt efter CD-växlaren, sett till bilens ländriktning. Och innanför den mot ut mot bakskärmen sitter GSM-modulen. Du bör kunna se den rätt grova antennkabeln som går till den. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.