|
|
|
|---|---|
|
Varför gör vissa företag så? De annonserar en bil med "såld" i rubriken. Är det för att man vill ge sken av att ha många exlusiva bilar, eller behåller den för att ha som sökord eller vad? Ibland ser man bilar som är timmar gamla på nätet, där de står "såld" i annonsrubriken. Eller kan det vara att firmorna, istället för att ta bort annonsen, ändrar den till såld? Länk Länk bland andra | |
| Det har jag också reagerat på. Ger ett oseriöst intryck tycker jag. | |
|
Hahahaha. Ja Forden var ju grymt exlusiv ;) Mvh Markus |
|
|
Det jag har fått för mig är att bilfirmorna ändrar annonsen då bilen är såld, men låter bilen ligga kvar, precis som du säger, för att visa att de kanske faktiskt säljer en och annan bil, eller har väldigt speciella bilar, kanske lite mer exclusiva. Det är som Mäklarfirmor... varför har dom kvar sina annonser i skyltfönstret med SÅLD skriven över hela annonsen? Eller som vi på BMW, jag går dagligen och vänder på prislappar så att det istället står KÖPT/SÅLD/RESERVERAD i vindrutan. Det ser helt enkelt bra ut, bra för affärerna, om folk ser att man faktiskt säljer en och annan bil/villa/lägenhet eller vad det nu gäller. Det är iallafall vad jag tror. Ps. jag håller med Markus om att Forden var jue jävligt het :P |
|
|
När alla skall leva på försäljning istället för produktion av saker man de facto kan ta på då blir det väl mer pladder?:) Mvh Asken Genusforskning, varför försöka uppfinna något som inte finns? |
|
|
"När alla skall leva på försäljning istället för produktion av saker man de facto kan ta på då blir det väl mer pladder?:)" Hur menar du nu? Försöker febrilt avkrypera svaret men lyckas inte se kontexten i sammanhanget! :-) |
|
|
Annonsen är betald för X månader och desto mer intressanter som söker och hittar den bilen trots "såldskylt"kikar kanske in på hemsidan ändå eller kontaktar företaget för uppdrag.....bara fördelar helt enkelt. Mpower |
|
|
Blev lite fel när jag länkade in. Det skulle inte vara forden där:) Förstår inte hur folk som har råd att köpa en bil för en miljon, kan ta så låga försök till att nå ut till kunder. |
|
| Gissar på att många handlare vill "Försköna" sitt lager, Kan säkert finnas dom som inte har hälften av bilarna i verkligheten. Är bilen såld så är den=Radera.. | |
|
Förmodligen är det ur reklamsyfte som man låter annonsen ligga kvar. Det kan också vara för att "stressa" köpare av andra objekt. Om någon är intresserad av en bil och det står en nästan likadan bil med en såld skylt, så kommer säljaren med säkerhet att säga"den där borta såldes på engång" vilket stressar köparen till att ta beslutet snabbt. Lars |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Antar att Asken menar,att överreklamering ger fler chanser till mer försäljning,och kanske då till medelsvenssons,där en bil inte är ett märke...utan mer ett fordon! MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
|
Det gör knappast reklam.. Om jag hittar en annons där det står "Såld" i rubriken, är inte min reaktion den att jag spanar in vem försäljaren är, utan jag bläddrar vidare. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Bones: vi lever i ytlighetens och försäljning/(reklam) Pr:ens tid. Det flyttas en massa finktiva pengar runt överallt. Däremot att producera saker man kan ta på, förädla och försälja det försvinner mer och mer. Mer pladder om mer skit alltså, det i tanke på såldskyltar. Mvh Asken |
|
|
Jag tror att säljarna har för mkt dö tid på jobbet och ändrar annonserna så vi kunder ska känna att vi "missade" bilen.. Jevla onödigt arbete, undrar om deras chef vet om det ;) |
|
| Asken : ok, då förstår jag vad du menar. | |
|
Lite O.T. Man kan lätt tro att IT och musik är det vi i Sverige lever av men faktum är att skog, stål och industrin står för särklass största delen av vår export men dom hör och syns inte på samma sätt. |
|
|
Spinner vidare på o.t. Vi har dessutom en hel del patenterade uppfinningar som ingår som komponenter i större system. Haldex för att ta ett exempel. |
|
|
Om ni vill kan jag bjuda på en teori. Tänk er att en bilfirma lägger ut en bil på blocket för hundra kronor (som det väl kostar på blocket?) Sedan säljer han den bilen efter en vecka (då han redan har betalat anonsen i ytterligare 7 veckor) varpå han ändrar texten till "såld" för 20 SEK. När bilen verkligen är såld och borta får säljaren in en ny bil och ändrar texten "BMW 116 diesel *SÅLD*" till "BMW Z4 3.0" och byter bild och text. Eftersom företag ofta har hög omsättning skulle detta vara ett enkelt sätt att spara kostnader för annonsering på blocket. Vad säger ni om den då?...=) |
|
|
godich, Bilfirmorna betalar inte per annons de lägger ut, utan har ramavtal där ett visst antal annonser/ett visst antal bliar i lager ingår, för en fast månads/årsavgift. Visst finns det säkert en och annan vimpelhandlare som gör som du beskriver (han kanske bara betalar för upp till 10 bilar i lager åt gången, och fifflar lite) men jag tror det är mycket, mycket ovanligt, och dessutom läg han spärrad från Blocket. Håller för övrigt med om att det är irriterande med annonser där det står "SÅLD" i rubriken. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Den enda andra anledningen att ändra i rubriken vore ju annars för att säkra sig ifall kunden nu skulle ångra sig och inte köpa bilen? | |
|
Ok om de hade varit en "vimpelhandlare" (kul ord btw) men många av dem är ju direkt exlusiva handlare, med få bilar under 500k sträcket.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.