|
|
|
|---|---|
|
När jag startar bilen efter den har stått över natten så går den upp på enligt mig iaf ganska onödigt högt varv dom första sekunderna,precis över 2000rpm brukar de vara. Förstår att den ska gå upp på lite högre varv när den e kall,men behövs de verkligen så pass mycket högre än när den e varm? Går detta att justera på något sätt? | |
|
Min gör lika dant, och den låter konstigt då, typ skrapande/raspande ljud! Vet nån vad det innebär? Är orolig om det har något merd motorn/kolvar att göra.. |
|
|
Är de typ som de tickar rätt högt i 2-3 sekunder? Jag har även lite så i bland...och då är de tydligen tryckarna som är lite halvakassa,alltså dom läcker...därför de låter innan trycket byggds upp. Har ja fattat de rätt då? |
|
| det är oljan som inte har kommit upp i tryck testa att byta till en tjockare olja eller något så blri det bättre. borde lite. | |
|
Precis...den kan inte behålla kvar trycket,därför är de ju nån tryckare som inte är helt okej... Men tickar de bara någon sekund är de inga fara för motorn,är ju bara att de är ganska irriterande ljud att höra. Men iaf...ingen som vet va de höga kallstartsvarvet beror på? för de känns ju knappast som de ska vara så...? |
|
| har inte varvet att göra med tempraturen så upplever jag det i alla fall. | |
|
Tror ni det är nån tryckare för oljan som är fel eller ska det vara så på bilen? Jag hör inget tickande på min bil, bara att det låter som att det skrapar två gånger när dem n varvas upp till ca 2000rpm, ibland blir det högre beroende på hur kallt det har varit eller är. |
|
|
Nä,låter inte som de är någon fara alls... Är en annan sak om de är ett ihållande tick-ljud man kanske ska kolla över motorn lite.. |
|
|
Ni ska vara nöjda, min gamla Toy**a GTi kunde ligga över 3000 varv när det var som kallast - men värst är farsans gamla Cittra, över 4000 varv... =) Mvh |
|
|
Hehe...ja de va ju aningen värre där!! :) Över 4000...låter verkligen bra för motorn de...eller inte :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.