|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu ska min ögonsten bort. Jag har satt in en annons här på böresen. Jag har haft ca 80 besökare men ingen har ring eller visat intresse. Nu undrar om något är fel på min annons, kanske priset?? Behöver hjälp och synpunkter. Owjan | |
|
Priset! Som exempel säljs denna Länk av en handlare. Priset är 299 000 oprutat och då får köparen garantier etc som nog är viktigt när man köper bil för runt 300 000. Jag tror du måste ner till 250 - 270 000 för att få den såld. Sälja bil för runt 300' till privatpersoner är inte lätt. /Rickard |
|
| Se till att bilen är svenskreggad. På bilderna är det ju exportskyltarna på. Många backar nog när bilen inte ens är inreggad. | |
|
Då kanske tittar de på datumet när bilden är taget. Dessutom tror jag att om de kommer och ser bilen med svensk reg eller ringer och frågar så får de svar. Den som är seriös och vill köpa en bil går sällan efter bilder på annonsen. Man måste se bilen i verkligheten och provköra den för att få en känsla för bilen. Owjan |
|
|
Det är din ögonsten det kan jag förstå. Hur länge har du ägt den? Jag gissar ca 260kkr för bilen som det är skrivet. Kopior på verkstadsräkningar mm underlättar alltid när det är något som skall ordnas. Mvh Asken |
|
| Owjan, jag tror din uppfattning skiljer sig från allmänhetens. Jag är övertygad om att det är som Pinball säger, folk backar när den inte har svenska skyltar på bilden. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej, det var tyvärr länge sedan man fick 310 lök för en X3 -04. De rasar fort ner mot 250' nu, och kommer nog att fortsätta. Nu är din välutrustad, men har trots allt rullat 7000 mil. Det finns många svensksålda med mindre mil och mindre utrustning som är bra mycket billigare än så. Sedan håller jag med de andra i diskusionen, för det är inte många som ens kan tänka sig att ringa på en tyskreggad bil. Det lyser STRUL med stora bokstäver. Dessutom är inte bilderna speciellt bra. Bra bilder på en svenskreggad bil med ett rimligt pris så går nog bilen iväg. Jag tror också du måste ner under 275' för att få den såld. Ärligt talat har jag svårt att förstå varför du har importerat just en X3, speciellt som det verkar vara för att tjäna pengar. De är dyrare i Tyskland än hemma, den har helt enkelt inte slagit här hemma på samma sätt som i Tyskland. Men ändå, lycka till med försäljningen. Hoppas det går vägen! Mvh Johan |
|
Owjan: Din annons har varit inne i tre dagar och att sälja bil i dag kräver ofta lite tålamod. Sen verkar det som du enbart annonserar på PowerBörsen? Kan inte hitta din bil på Blocket i alla fall. Inte för att det på något sätt är omöjligt att sälja en bil via PowerBörsen men detta är trots allt en entusiast site och det är säkert många som kan tänka sig att köpa en X3 som inte är här inne och snurrar. Detta är också anledningen till att du har 100+ besökare på din annons...Många här inne kollar massor av annonser även om dom inte letar ny bil. Sen kan jag bara hålla med om åsikterna om de tyska skyltarna. Det spelar ingen roll hur fin bilen är och känns när man ser den live om du inte lyckas få folk att komma och titta. Tyska skyltar på bilderna gör att många sätter likhetstecken till nyimport och enbart hemtagen för att sälja vidare direkt. Sen är ju bildkvaliteten inte direkt den bästa. Det är bara att acceptera som säljare idag att det gäller att fånga köparnas intresse för just din bil och när utbudet är stort så måste man ha en bra annons med bra bilder som steg 1. För en bil i denna prisklass så är det värt att lägga en timme eller två på just annons och bilder för det kommer med all sannolikhet att betala sig i ökat intresse och ett högre slutpris. När det gäller priset så har jag inte följt X3 något nämnvärt men en snabb titt på Blocket ger i alla fall att det finns gott om bilar kring 250-280' vilket gör ovanstående om annonsens utförande än mer viktigt för det är ju dessa du konkurrerar med. En annan sak jag reflekterade över är att du inte anger vilken modell av X3 det gäller. Det finns ju ändå ett par olika motoralternativ. Tyvärr ett alltför vanligt förfarande när det gäller annonser av Z- och X-modeller. ___ //Ulf |
|
| Kollega sålde för två veckor sedan X3 3,0 -2005, med något lägre miltal och likande utr. för 260kkr | |
|
Håller med de flesta andra ang tyska skyltar. Skulle aldrig ens överväga en bil med tyska exportskyltar. // Erik |
|
|
Okej! Jag ger mig. Dert var inte bra att exportkyltarna är med på bilden. Grejen är att jag hhittade den här bilen efter en månads letande i tyskland och det var inte meningen att jag skulle behålladen en längre tid precis som min förra som (Volvo v40-96) som jag hade i 8 år. Men livet vill annat och nu måste den bort. Jag har servat-, kodat om nycklarna, och kontrollerat mätaren hos BMW. Alla papper finns, men som de flesta här säger det hjälper inte om ingen vill komma och titta på den. Tack alla för hjälpen och synpunkterna. Owjan |
|
|
Det blev lite fel. Jag menade att det var meningen att jag skulle behålla bilen en längre tid. Owjan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.