AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.053

Uppgradering av bromsar på 120d.

Jag hade lite att göra, så jag tänkte kolla lite hur det kommer att bli. :)

Länk
Lite större än original...

Länk
Hupp, jag tycker att det röda oket blir en fin kontrast mot bilens färg.

Länk
Ettserien har egentligen för stora hjulhus för sitt eget bästa. :-s

Länk
Ett bromspaket som ligger på en av mina 18" vinterhjul. Det kanske syns att det är omöjligt att montera en 18" fälg över dom här bromsarna. Så jag skruvade av bromsarna, rengjorde dem och la tillbaks i kartongen där dom ska ligga tills jag kan sätta på sommarhjulen. :)
Schyst!

Regga dig på Zatzy.com och starta en projekttråd!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
"Behöver" bilen de där bromsarna då? :) (= Vad är det för motor?)

Det är en sur 120d.

Rent prestandamässigt behöver varken jag eller bilen ett par 380mm bromsar, jag åker bara landsväg, men jag gillar att skruva och att dona med bilen. Rent funktionsmässigt skulle jag klara mig med 13" hjul och 100mm bromsar, men som sagt.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ett tips eftersom du har lagt ribban på att åka billigt. Lägg pengarna för dom svindyra bromsarna på diesel och du åker "gratis" i flera år. Annars vet jag några bra pensionsfonder..
lob
Skruva på du. Det är du som har kul och det är du som betalar så va fan- Det bästa av allt är att det alltid retar nån...uppenbarligen.

Länk
Jag tycker iaf att det kul med folk som skruvar med sina 1or.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Dennis82, vad är det för vinterfälgar du har?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Skitsnygga bromsar, och det kan ju aldrig vara fel med bättre bromsförmåga! Dina pengar som sagt...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mr Bling-bling:) Nice paket, däremot saknas stänkskydd annars perfekt!:)
Mvh
Asken
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Jag hör visserligen till de som tycker det är helt vansinnigt att sata på 380 mm bromsskivor på en 120d, jag har själv 330 mm på min Porsche 911 som väger 1000 kg och redan det är fullt tillräckligt.... Men vad var och en gör med sina pengar är ens egen ensak, och det är ju bara kul att det finns galningar som gör sånt här :)

Att köpa en 120d och lägga överskottet på bromsar är ju dessutom betydligt mer miljövänligt än att köpa en 130i, som vissa andra gör. Du kanske kan ansöka om ett Svanenmärke att listra på bakstammen :D

I vilket fall som helst, åter till min fråga: Det lilla man ser av v-fälgarna ser intressant ut, vad är det för något?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.