|
|
|
|---|---|
|
Passar E39 fälgar till en 3-serie från -94 ? Jag har 4 extremt fina 17-tummare med nya däck. En kille med en 3-serie från 94 är intresserad. | |
|
Jag sålde mina 17 tumm.förra året men innan sålde jag fälgarna en kille provade på sin E36 -a och passade bra på bilen men de stack ut lite från skermarna. |
|
|
E39 har ET20 (ET=inpressningsdjup) och E36 har ET42, vilket gör att E39ans fälgar kommer att sitta ungefär 22mm längre ut. Det kan variera upp till 5 eller 7mm beroende på vilka fälgar det är, men 22mm är väldigt mycket. Förutom att däcken kan ta i skärmarna så påverkas styrgeometrin så bilen kanske spårar mer. mvh Tomas |
|
|
Är det lite bredare fälgar så sticker det ur rejält, testade 7,5x16" på en E36 och det gick inte alls. |
|
| så det blir alltså jätte jobbigt att försöka få på 225or 17" från e39 på tillexempel en e30 eller annan 3 serie.. ? | |
| ja....på en e30 blir det väldigt jobbigt då e30 har 4-bultat & e39 5......om det inte är en e30 m3 då.....mvh | |
| oj, menade såklart e36^^ aja, antar att det är bättra att skaffa fälgar som ska sitta på 3 serien.:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.