|
|
|
|---|---|
|
hej! Som nämns ovan så har jag ett problem med rutan på förardörren. När jag öppnar dörren går rutan ner automatiskt och sedan tillbaka. Bilen är en 325 Coupé och årsmodell 2004. Detta har hänt endast ett fåtal gånger. Nån som har varit med om liknande eller samma problem?. Dela gärna med er av era åtgärder på detta. Tack på förhand! | |
|
Skämtar du aprilo?? Det ska vara så. Annars hade rutan riskerat att paja när du slänger igen dörren. Trevlig bil annars:) /Hampus Länk |
|
|
Kanske skulle nämnt att rutan går ner helt i dörren och sedan upp:) |
|
|
Ojdå, ja så ska det inte vara... Jag har för mig jag läst i manualen att man kan ställa in bilen till att rutorna ska gå ner, men då ska bakrutorna också gå ned. Sen om man håller in låsuppknappen så ska rutorna också gå ned. Men att dom går helt ned och sen upp direkt låter lite knepigt... no idea tyvärr /Hampus Länk |
|
|
Saken är den att det bara inträffar ibland och endast på förarsidan. Om det vore en individuel inställning så borde det ske varje gång som förardörren öppnas el?.. /larra |
|
|
Jag har läst om nån funktion där rutan i förardörren kör ner i botten vid dörruppning, för att underlätta istigning om det är trångt, men jag minns inte hur man aktiverar den. Jag skulle rekomendera dig att koppla ur batteriet i en kvart, och sedan återansluta, för att se om det funkar normalt igen. BMW CS #5206 |
|
|
Ok det har jag aldrig hört talas om men låter som en vettig funktion . Ska kolla på detta och se vad det ger för resultat. Tack. /larra |
|
J.B |
Står i instuktionsboken ang de funktionerna ,,beror på hur du trycker på dosan för upplåsning , du kan då få funktionen att rutan går ner helt då du låser upp den ; ) J.B |
|
Tack för tipset. Ska lusläsa instruktionsboken så får jag se vad jag hittar. /larra |
|
|
Nu har jag läst instruktionsboken som jag borde gjort ifrån början=) Det är en Memory funktion som kan beställas av bmw . Så det är tydligen inte som jag trodde, att rutan är trasig. Tack J.B.. /larra |
|
J.B |
Jo jag var och provade själv , men vill man ha den funktionen måste man programera sändaren för det , samma så är det ju med elstolarna oxå , om jag har min fjärkontoll o låser upp s ställs stolen och lite annat in eft mig och om tjejen låser upp med den andra sändaren ställer stolen in sig eft hon , finns ju faktiskt en del bra funktoner man kan lägga in .. Står lite i instruktionsboken trotts allt ; ) J.B |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.