AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
649

Samma drivaxel på alla e30?

ls
16
lsto
320i -87
Skulle beställa en ny drivaxel till min e30 320i från -87, utan ABS (såvida den inte är sönder för däcken låser sig), och hade läst att det var samma storlek på drivaxlarna vare sig det var bromsskivor/trummor eller stora/lilla klumpen.

Nåväl, skrotnissen var väldigt tveksam och då blev jag osäker. Det vore synd att stå med skägget i brevlådan när paketet kommer, någon som vet vad som passar och inte passar? Finns ju överlägest flest till 318 tippar jag. När jag ändå ska plocka ner bakänden, är det lika bra att sätta på nya bromstrummor också eller blir det onödigt mycket jobb? De ser OK ut trots några år på nacken...

Någon som har några liggandes i Orust-/Tjörn-/Uddevalla- eller Lysekilsområdet?
ASA racing
Hur menar du att "Däcken låser sig"? Är handbromsen åtdragen?
Eller har hela bakaxelklumpen skurit? Om du hissar upp bakhjulen går de att snurra på då? (handbromsen uppsläppt samt ingen växel ilaggd?)
ls
16
lsto
320i -87
Hah, nej, inte alls så avancerat. När jag bromsar hårt låser sig däcken istället för dunka fram som med abs-bromsar. Hjulen går att snurra och det fungerar bra forutom att axeln är skev på ena sidan och det går trögare där, men båda snurrar iaf tveklöst. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.