AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.042

Köpa bil i USA: Fungerar BMWs navi i Sverige?

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Hej,

jag är på väg till USA på utlandskontrakt och ser fram emot möjligheten att köpa en BMW där och ta med hem som flyttgods om ett drygt år.

Är det någon som vet hur det ligger till med den inbyggda navin - fungerar den i Sverige? Ryktet säger att det kan bli problem. Jag förstår ju att Europakartan inte är laddad i navin, men är det något som hindrar att man laddar in den?

Vore tacksam om någon klok kunde ge goda råd innan jag står där med en oanvändbar navigator...

/ElakaKatten

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det är väl bara att byta skiva, kan omöjligt vara ett problem.

Vad jag däremot vet är att iDrive har en irriterande varningsfunktion när man startar (som svensk upplevde jag det som väldigt irriterande). Skärmen visar en varning om att du skall vara försiktig med att använda systemet när man kör. Du måste därför varje gång trycka på iDrive-knappen innan du kör. Klart irriterande, men en typisk USA-grej. Borde förstås vara lätt att programmera bort när du väl tar in bilen.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Den fungerar utmärkt !

Det är många från USA som gör Europe Delivery med sina nya E60, där de lägger i en navi DVD med europa kartor och detta fungerar utan problem.

Jag tror dock inte TMC funktionen fungerar på USA bilarna i Europa, då detta inte finns i USA. Kan kanske ändras genom en mjukvara uppdatering?

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Tack för snabba och raka svar! Då slutar jag att oroa mig :)

/ElakaKatten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.