|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet var man kan göra det bra och billigt? Ivars Bil i Östersund vill ha 3500:- och det tycker jag är på tok för dyrt. | |
|
hej ska du ta bort den helt?? eller bara avaktivera den? //Robban |
|
|
Jag ska ha barnstol där så egentligen vill jag nog ta bort den helt. Men då ska man ju förvara den någonstans... :( Ivars Bil tar inte bort den, kopplar bara runt den och kodar om. |
|
|
Haij du klarar nog att ta bort den själv jag tog ut den när jag gjorde navi retrofit för att komma åt att montera gps pucken.. Det var inga problem alls, klart det är ju aldrig kul om den skulle utlösas,men gör du det lugnt & metodiskt så ska det inte vara några problem //Robert |
|
|
pbengtss: Gissar att det relativt höga priset också inkluderar ett byte av bältet. Anledningen att detta behövs är att för vissa modeller/år så är bältet inte tillräckligt stramt för att vara godkänt utan airbag. På min 530 -01 så fick jag göra just detta i samband med avaktiveriung av airbagen och det gick totalt på drygt 2500kr. Av detta så var ca. 1000kr själva kodningen och urkopplingen och resten var för nytt bältet + montering. När jag sedan återaktiverade så behövde inte bältet bytas då den nya typen klarar både med och utan airbag och då stannade kostaden på 1000kr ___ //Ulf |
|
|
Jo, byte av bälte ingår, vilket jag iofs också kan göra själv. Men går BMW med på att koppla runt och koda om man gör resten själv? Jag har en svag känsla av att de har lättgissade argument för att göra allt jobb som ingår... |
|
|
Med stor sannolikhet är det så att dom säger att dom måste göra allt men en väg att gå är ju att först skaffa det nya bältet och byta detta själv och sedan när du lämnar in bilen för avaktivering av airbagen så kollar dom om ditt bälte är av den nya eller gamla sorten och då lär dom ju ha svårt att hävda ett bältesbyte... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.