|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Ska byta multirem, och insåg att det var ganska trångt o jävligt. :) Någon som har bytt den och vet vad som behövs lossas på och hur för att komma åt. Skall även byta spänn/löp rullen. Tacksamm för hjälp. Mvh Micke | |
|
Hej, Jag bytte mina remmar förra hösten. Du får först lossa fläkten (OBS fel gängad). Därefter så får du ta loss kylet. Du behöver inte tömma av ngn kylvätska. Efter det så kommer du åt att byta remmarna. Min bil hade gått ca 11600 mil då jag bytte dessa. Kände på vattenpumpen vid bytet och den var ok. Efter ca 300 mil så var lagret slut pga av att det blev ett högre tryck på detta med den nya remmen. Om du är osäker på eller tom vet att vattenpumpen aldrig är bytt så byt denna samtidigt. Är inte så mkt mer jobb då du redan rivit ned allt. Vattenpumpen kostar ca 700:- Detta arbetet har Hasso gjort en fin beskrivning på som hittas under 'mektips'. Lycka till! |
|
|
Oki.. tar en kik på mektipset och försöker vel sen :) men det lät inte så krångligt. tack för tipset om pumpen! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.