AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
876

Köpfrågor angående: BMW 330i M-Sport II

St
139
Steelneck
525tdsa -93
524td -89
Är ute efter en BMW 330i M-sport II.
Vad kan man tänkas vara beredd på att betala för en bra skick med hyffsad utrustning.

Var och kollade på denna idag:
Länk

Har visserligen gått 17 000mil, känns lite väl mycket. Import dessutom. Kan tillägga att det var en ca 7cm långt vitt streck från målarfärg sedan ägaren målade om huset och satte sig i bilen med målarbyxorna.

Inga defekter i övrigt på bilen, medelmåttigt slitage.

Hur ser service-intervallerna ut? Tycker 1500mil mellan oljebytorna som gjordes av föregående ägare på firma känns lite för sällan? Någonting man behöver oroas sig om?

Behöver lite tips från experterna och vad man isåfall ska kolla upp nästa gång man kollar på den.

MVH/ Olof
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det skall gå 22000-25000km mellan intervallerna. Skabbig bil med osäkert serviceförflutet om du frågar mig. Är du ute efter en fräsch bil i bra skick eller köper du på priset främst?
Mvh
Asken
St
139
Steelneck
525tdsa -93
524td -89
Främst en fräsch bil i bra skick.
Vad kan en fräsch BMW 330i tänkas ligga i för "vettig" prisklass (bilhandlare, privatperson)? , Såklart beroende på utrustning. Vilken utrustning det är i bilen är inte prio 1.

En bil med många mil behöver inte betyda att det är en sämre bil, men import + många mil känns i mina ögon lite mindre attraktivt.

Har försökt söka men mycket det man finner är inte direkt nutid gällande värderingar för denna bil.
St
139
Steelneck
525tdsa -93
524td -89
Ingen mer som har något att tillägga?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag säger såhär som jag säger till mina bekanta, ska du köpa bil och inte har bråttom. avvakta. Åk till några bilhandlare på måfå som har din typ av bil men med inställningen, du vill ha en bil men klarar dig utan. Det kommer en tid av förändring och annorlunda ekonomi. dyra bilar kommer falla i pris då.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.