|
|
|
|---|---|
| jag lyckades med konststycket att skrapa bakre stänkskärmen på min e46:a på ena sidan av garageporten, en lätt touch som resulterade i att det blev plåtrent ca 10 cm längs med hjulhuset i skarven mot underkanten...skoj! Frågan är om man nu måste lacka om hela bakskärmen, antar det..men på e46:an är bakskärmen "förbunden" med taket, ni som vet. Så undrar vad kalaset kan komma att kosta. Någon som varit med om liknande? Kostnad för omlackning ungefär? I värsta fall får man nöja sig att "bättra" skadan, kan väl bli så gott som osynligt om ett proffs gör det. | |
|
En duktig lackerare ska nog få till det snyggt. Dem kör nog en "kant" vid linjen som går från bakluckan fram mot under sidorutorna, om du förstår vilken linje jag menar? Sedan har dem en "list/maskning" som inte ger en skarp linje. Där efter kan dem polera ut den eventuella linjen. Så det ska nog inte vara några bekymmer. Men har du bilen helförsäkrad så är det väl bara att lämna in o ta självriken, blir nog billigare så om du ska ha ett bra resultat. Iaf vad jag tror om det hela! Lycka till |
|
|
Tjena Finns ett företag iallafall i malmö som heter chipsaway. sök och kolla på nätet lackar skadan( och endast skadan ) till dig billigt och bra! MVH Mattias |
|
| jag vet vilken kant du menar. Det bör vara det bästa sättet, som du säger. Frågan är vad kalkaset kostar, då min självrisk är ganska hög, 5000 kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.