AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.630

Strålkastarglas e39, vilken sort?

Sida 2 av 2
No
160
Nobby
523i -96
Det har åtminstone funnits original Hella ljus utan xenon Länk
Finns längst ner på sidan.
Lite dyra dock.
Visa användare
324
sword
330e Touring Xdrive 2021
Tack Nobby. Jag blev förvånad när de sade så på BMW idag. Det ska visst finnas utan Xenon, men han kanske inte fick fram det på datorn?:::

Kan faktsikt tänka mig det beloppet (länken i ditt inlägg) bara jag vet att jag får varan inom rimligt antal dagar. Har därför hört av mig till "lokala" handlare med prisförfrågan. Dyrt, visst men för mig står det mellan att "bara" byta glas eller unna mig lite fräschare lyktor...
Ps BMW vill ha 14 000 kronor!!! för ett par xenonlyktor!
Mvh
Sword
Mattias_johan
Det stämmer finns även utan xenon.
Lite billigare här men ganska mycket ändå.
Länk
Visa användare
324
sword
330e Touring Xdrive 2021
Mattias_johan. Problemet med ditt länk är att det inte står några som helst spår (tel nr, adress, mail etc) på denna site. Det förbryllar mig. Har du handlat hos dem?
Tack förresten. Trevligt att ni bemödar er...
mvh
Sword
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Om du inte är ute efter utseendet utan seendet. Dvs det är inte face liften med med angels eyes du vill ha utan bättre lyse, så finns det mycket begagnat.

Det brukar finnas kompletta original xenon "pre face lift", dvs före modell 01, på powerbörsen och blocket för ett par tusenlappar. Ibland ingår styrboxarna också som du måste ha till xenon. Men det är många som uppgraderar till facelift och därför är utbudet av prefaceliftprylar relativ gott.

Om du skall byta glas finns det säkert många original "pre face lift också" begagnade i bra skick. Framförallt med oranga blinker brukar de vara nästan gratis. Men det kan även vara reflektorerna som börjar bli dåliga efter tio år så byte av bara glass kanske inte förändrar till nyljus.

//Mats

**BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Mattias_johan
sword: Har också sett detta nån gång. Verkar vara något fel på deras sida. Markerar man till vänster om sökrutan så ser man alla val. Länken till deras kontaktsida är Länk
Visa användare
324
sword
330e Touring Xdrive 2021
Tack Mats och Mattias_johan.

Mats! Du har rätt. Men att hålla på att returnera halvslitna glas...Det är seendet i första hand men då kan jag få "godkänd budget" för lite bättre utseende utan större protester hemma. De som är gifta förtsår...

Mattias_johan! Nu har jag fått tag på en lokal handlare i närheten av Västerås som tar 4750:- för Hella framlyktor facelift och 6500- för fram ch baklyktor. Intressant att du hade länken med kontaktuppgifter!
Mvh
Sword
Visa användare
324
sword
330e Touring Xdrive 2021
Nu har jag fått mina HELLA strålkastare. Tack igen för alla tips.
Nyfikna kika i min blogg. Hoppas länken fungerar.
mvh
Sword

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.