AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.169

Är detta bussningspaket prisvärt?

ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Jag känner att det börjar bli dags att unna min bil lite nya leder och bussningar i både fram och bakvagn. Jag har diverse knirk och gnissel i både fram och bak samt att bilen börjar kännas lite mosig på vägen. Bilen en 740iA 1996 passerar snart 15000 mil.

Är detta paket prisvärt? Länk

Ca 5300 kr ( + ev. moms och tullavgift) Då jag handlat från USA tidigare så har jag klarat mig från både moms och tullavgift ibland, och man kan ju hoppas på lite tur.

Är det någon som köpt från detta företag och har någon erfarenhet av kvalitét etc. ???

Är det någon som har något annat tips på vart man skaffar komplett uppsättning bussningar och leder till vettigt pris?

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Borde väl bli enklare från Tyskland:
Länk

Länk

Mats J
ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Tack Mats!

Jag har mailat för att få exakt fraktkostnad för dessa båda satser, verkar helt klart mycket prisvärt och inget krångel med tull och moms inom EU.

Tyskarna brukar vara noga med kvalitén så detta borde inte vara något problem.

Jag köpte två styck nya katalysatorer från Tyskland för två år sedan. Perfekt passform och snabb leverans. Ca 10000 kr inkl frakt.

Pe
68
Peter 750
750iA -95
Hej!

Köpte inre styrstag (det långa stora) på BMW i somras... Tror jag fick pynta 2200kr.. sjukt dyrrrrrt..
Hade jag vetat detta hade jag lätt beställt här..Sulle inte förvåna mig om det är samma tillverkare som tillverkar åt BMW...
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
4800 kr inklusive frakt för mer eller mindre alla busningar och länkarmar - grymt bra pris! Att man inte tänkt på denna inköpskanal tidigare. Dom påstår ju att det är bättre grejer "heavy duty" än original. Extra prisvärt pga den sjukt billiga dollarn förståss.

Frågan är bara om man verkligen kan lita på att det är bra grejer?

---
Min bil: Länk
Ja otroligt billigt om man jämför med en av Sveriges billigaste återförsäljare (motornord) där 1 Casterstag/länkarm kostar över 1000 spänn styck excl. frakt.
Hos den tyska återförsäljaren (länken ovan) får man 4 sådana stag + 2 styrleder, 2 pendelstag, stabiliseringsgummi och bussning för 2150 :- inkl. frakt.

Har faktiskt själv, så sent som igår beställt det kitet genom Ebay efter att min bil fick en 2:a på besiktningen för en sliten spindelled + 1 "bra att veta" på lite glapp i en länkarmslagring.

Kvaliteten kan man ju aldrig vara helt säker på när man köper pirat, kan ju alltid hoppas att det är lemförders grejer, de tillverkas ju i samma fabrik som BMW´s originaldelar, fast utan BMW-loggan instämplat.

En annan fördel med dessa piratdelar är att här sitter alla bussningarna färdigt inpressat i länkarmarna, - i original delkarna följer inte de ens med utan de får man köpa separat och pressa i själv - och det kan ju va lite pilligt om man inte har en press.

Det funkar iofs.med kopparpasta passande hylsa och ett skruvstäd, men kan som sagt skapa lite problem om man inte får den rakt i från början.

Jag kan om ni vill meddela när jag fått prylarna hur kvaliteten verkar.

Ha D
Jimmy

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Feiron: Det är ju alltid intressant att få veta. Även efter att du kört med dom.

---
Min bil: Länk
Ja då var alla de nya delarna på plats efter en lördag med mycket skruvande och lite svordomar.

Jag valde satsen från den tyska återförsäljaren (länken ovan) med alla framvagns armar/leder utom mittre paralellstaget + gummibussningar till krängningshämmaren och en gummilagringshylsa till vänster styrarm, den sistnämnda valde jag att inte byta då den gamla verkade helt fräsch.

Och för allt detta fick jag betala 2150:- inkl. 190:- i frakt, otroligt bra pris eller hur?

När jag jämförde delarna med original så var de näst intill identiska i utförande.

Mitt första intryck vid provkörning var otrolgt glädjande, de väldigt irriterande vibrationer som förföljt mig i tre år var som bortblåsta.

det kändes nästan som att köra en helt ny bil, det är bara att hoppas på att det är ett bestående fenomen.

Jag återkommer när jag hunnit köre ett tag med grejerna.

Ha D gott

HJ
78
HJH
Opel Ascona 19Sr-73
Jeep Grand Cherokee -00
BMW M6 -06
Bytte bärarmsbussn idag. Hade vib kring 80 km/tim vilken försvann :). Dock började det att istället vibrera kring 92 km/tim fast mindre istället :(. Lite glapp i en spindelled ev, annars allt bra. Ska lämna in på service II på fredag, ber dom kolla då. Har beställt lika paket med framvagnsdelar!
HJH

JHbimmer
kan någon vänlig själ översätta från tyska vilka delar det är som följer med i paketet?

Länk
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Börjar bli dags för mig att byta lite framvagnsdelar oxå , och med prisläget i tyskland blir man ju sugen på att beställa. Har det fungerat bra för er som beställt och har ni några bra tips på hur man enklast går tillväga?

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Hej David vad ska du beställa för grejor?

Mvh Nicklas

Nille Länk
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Tänkte börja med att beställa en sats med casterstag , bärarmar och skrammelstagen. Fungerar det bra och grejerna ser schyssta ut så blir det nog motsvarande paket till bakvagnen också sedan.

Hej David har du någon länk till det du ska beställa?

Nille Länk
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Tänkte mig något som detta: Länk

Är det ingen som vet om man kan byta bara bussningarna i stället för att byta både stag o bussningar?

Nille Länk
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det går att bara byta bussningar om det är dom som är kass och resten bra, men då måste du kunna pressa ur de gamla och i de nya.
Bussningar skall gå att köpa lösa någonstans.
titta här:
Länk

/Mats J
Tack tack

Nille Länk
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Har nu kollat runt lite här på forumet och det verkar som det inte är dom bästa grejorna som säljs precis. Antar att det är som vanligt , man får vad man betalar för. Åker ned till motor Nord på måndag och handlar istället.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.