|
|
|
|---|---|
|
Vet någon var man kan göra en Turbo konvertering? Länka gärna!! Rak sexa e det som gäller! | |
|
Har inte gjort det själv än men är väldigt sugen, det är bara så dyrt om man låter en firma göra det. Funderar på att bygga själv, så jävla svårt kan det väl inte vara :) Jag bifogar en länk till en firma som har turbo-kit och jag tror även dom monterar. Länk |
|
| Det e svårt å bygga sitt egna extraktorgrenrör tror jag. sen dra rör och kablar å skit. Men du kan ju testa själv. | |
| Jo, inte är det så lätt, jag är på planeringsstadiet än. Grenrör måste jag nog köpa färdigt och resten tänkte jag köpa där jag hittar billigt och bra, kanske begagnat. Borde kunna gå att ladda upp till 0,5 bar utan att fixa något med elektroniken och insprutningen. Däremot borde man nog sänka kompet. Men som sagt jag drömmer bara än :) | |
| Länk | |
| jamed, kommer bli lite dyrt......har nsatt ihop en varukorg, den går på en 20 000 typ. | |
|
Ytterligare en länk till en leverantör av turbogrejor och satser: Länk och så två dokument som avhandlar turbokonverteringar: Länk Länk Sedan undrar jag om det verkligen är så svårt att fixa ett grenrör om man inte skall ta ut maxeffekt! När jag 1977 turbomatade min SAAB 99 -71 så gjorde jag det väldigt enkelt för mig! Jag tog ett fyrkantrör (70*70 eller om det var 100*100) som var lika långt som topplocket. Sedan svetsade jag igen gavlarna på röret och gjorde fyra hål i ena långsidan (ett för varje avgasport i toppen) och så ett hål uppåt där jag svetsade fast en fläns där jag skruvade fast turbon. Inte så snyggt men funktionellt! Bilen, som så helt original ut, gjorde 0-150 på 13 sekunder till många Porscheägares fötvivlan och förvåning! Per L |
|
| Tack så jävla mkt Per L, precis vad jag letat efter.... | |
|
Skulle inte det här vara något... Länk Det borde väl fungera? Nu är jag riktigt sugen på att testa :p Behöver bara vinna lite till på pokern..... |
|
| Jo men intercoolern e för stor, behöver en mindre. | |
|
Kan detta kitt passa på en M3'a, utan kompsänk? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.