|
|
|
|---|---|
|
Vad skulle ni säga om jag lämnar bort bilen på TuffKote, Ditec-behandlar den och behåller den som bruksentusiastbil? Att sälja känns verkligen så djävla surt och nån extra bruksbil kommer inte att köpas in, jag är lyckligt gift och hade tänkt fortsätta med det. Jag är medveten om att bilen slits och att ett framtida försäljningsvärde sjunker, men om jag skulle byta ut den mot en mer bruksbetonad bil så sjunker ju även en sån i värde. Det är fritt fram att idiotförklara mig, men det skulle ju vara trevligare om nån sa typ, skitbra idé, eller nåt liknande. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk | |
| Även om det är en ganska ovanlig bil så är den ju inte såååå ovanlig. Därför tycker inte jag att man förstör ett kulturarv eller något sånt utan snarare tvärtom! Ut och visa upp skönheten för folket lite oftare! ;) | |
|
TuffKote , Hakkapelitta och ut kör :) Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
Du. min farmor o farfar bor i Grubban utanför skelefteå ca 13 mil från Umeå.De har kvar sin MB230 -76 som de köpte ny. Vad jag förstår så saltar man inte speciellt hemma hos dig mer än på E4...?? och i sta´n då. Ger du bilen en behandling så tror jag att det är helt ok på vintern med.Min bil kostar ca 1000:- i helförsäkring/helår och 1000 mil. Hur gör du med den biten?? It´s not speed that kills... It´s the sudden stop at the end.... |
|
|
Det saltas tyvärr rätt friskt här så om det nu blir så här så får högtryckstvätten gå varm. Jag tror inte att jag kommer upp i 1000 mil/år. Det blir till och från jobbet och några nöjessvängar. Blir vintern riktigt kall så tror jag inte att det är så farligt, det är värre när det är slask men då får den stå. Jag har en Chevy van som jag kan använda i värsta fall. Typ tre liter milen, blandad körning. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Snyggare vintervagn får man leta efter. Leta rätt på 14 tums Mahle krysseker, sätt dit feta Hakkapelitta så är saken fullkomligt biff! Innerskärmar lär gå att få tag på via e-bay från en kille i staterna eller Canada (har inte sett annonsen själv). Du kanske hittar en alternativ bil under vintern, eller nästa sommar och en vinter knäcker ingen e24. KÖR! vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Jag har faktiskt dubbdäck på min bbs rs ;) mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Åååååhhhhh! :-) vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Behåll du bilen med de "iingrepp" som du föreslår och kör den när det är fint väder. Synd att göra sig av med en så fin bil trots allt. Skicka hellre iväg Chevyn då. Fast den kanske du behöver i jobbet eller så, vad vet jag. Niklas Fransosen |
|
|
Nu när jag skulle läsa det här så ringer en norrman och ska bara ha den. Baserat på mina erfarenheter av norrmän så lär det nog bli så. Snopet. Jag var just på väg att plocka bort annonsen. Hmm. Alpina B3 i vinter? Nog var det väl faan. Sluta fresta med pengar. Men en Alpina... Jaja. vi får se. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Tala om hur det går med din E24. Vill veta var en så fin bil tar vägen. Mvh:Jonas B. It´s not speed that kills... It´s the sudden stop at the end.... |
|
|
Jahapp. Klart å betalt. Bilen gick iväg till Norge, närmare bestämt Stavanger. Han hämtar den om en vecka. Jag börjar utvecklas till värsta internationella bilhandlaren. Två E24:or och en uppsättning BBS style 5 till Norge. Då får jag be kollegiatet väcka liv i den här tråden. Länk mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Bara att ta tåget ner till Stockholm och handla :) Länk M635forever kommer säkert mer än gärna och möter dig vid Centralen :) Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
Jag har faktiskt varit i kontakt med honom Låter som en bra bil. Är det nån som känner till bilens historia? mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Men nu när du byter bil ska du väl ändå köpa en med manuell låda!!! Tänk dig Andos förslag MANUELLT VÄXLAT! Herregud! ;-) |
|
|
Alldeles sant. Jag är lite rädd för den där lådan om jag ska vara ärlig. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.