|
|
|
|---|---|
|
Går det plocka diffen från en 320 -94 till en 325 -93? 3,45 ska utväxlingen på den vara, vilken skillnad kommer jag märka från min orig diff. Tacksam för snabba svar. | |
|
Bör fungera, medbringaren på bakaxelväxeln ska vara fyrkantig på dessa årsmodeller. På senare årsmodeller är den rund. Utväxlingsmässigt så kommer din 325 att nå varvstopp på femte växeln i knappa 220kmh. Vägen dit kommer dock att bli roligare, accelerationen blir bättre med 3:45 än med originalet 3:15. |
|
|
Tack för ett kvickt och informativt svar! toppen. Får hoppas att det passar då! |
|
|
Länk så ser den ut iaf. |
|
|
Tyvärr så passar den inte direkt. 320 klumpen är mindre så du behöver 320'ns drivaxlar eller spacers då klumpen är smalare än 325:ans __ //Niklas |
|
|
Sedan är den ganska klen också, har kört sönder två pinjongdrev på min preppade 320. __ //Niklas |
|
| Tack så mycket för informationen koni, skippar nog 320 diffen då. | |
|
Koni, hur preppad var din 320? Min gamla 320i med 328 motor rullar fortfarande utan problem trots ett otal bankörningstillfällen av mig och nuvarande ägaren. Låda och bakaxel är fortfarande 320ns. Finns många faktorer med i ekvationen självklart men jag är rätt imponerad över hållbarheten i grejerna. :) |
|
| hej ja har en fråga.. har precis köpt en bmw 320i årsmodell 93... när ja kör bilen med fri-läge så skrammlar ddet inte.. men när ja lägger i växel o kör me kopplingen uppe så skramlar det ifrån lådan vad kan felet vara ? | |
|
RG, Den har en lätt preppad 2,5:a på 220hk. Nu vart det ganska mycket bankörning och en hel del starter med den. Sedan så är lamellbromsen så liten att den inte heller håller i längden utan lamellerna skär. Nu sitter det en M3 bakvagn på den men då blev ju inte utväxlingen så rolig med 3.15. Växellådan är jag däremot imponerad av, var tvungen att använda den på min 400hk S50 ett tag och den höll faktiskt. Nu vågade jag inte göra några starter med den men den fick gå ganska hårt. __ //Niklas |
|
|
Koni, intressant. Hade du bromsad diff på din 320? Kan även tillägga att 328 motorn i bilen gav 223hk och 300nm och har rullat sedan 2001 med 320 drivlina. :) |
|
|
Jo jag har diffbroms på den. 320 klumpen har dock bara två små lameller och det går inte att montera fler för mer låsning. __ //Niklas |
|
|
sen får du tänka på att du kommer ligga på 4000rpm på motorvägen. soppaförbrukningen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.