|
|
|
|---|---|
|
Skall hämta min E90 i eftermiddag och funderar lite på vinterfälgsdimensioner. Bilen kommer att användas som slit-och-släng bil och som vinterbil, så jag vill inte ha 17" :) Hur som helst, när jag kollar in på VV så står det att jag kan ha 15" fälgar och däck med dimensionen 195/65/15. Någon som provat att köra med 15" på en 325? Kan jag få oanada problem? | |
| Med reservation för att jag inte testat - enl. BMW-ÅF/verkstan så krävs 16" för att inte bromsoket skall ta i. Möjligt att det finns 15" fälgar som kan funka. | |
| Tittar man i realoem så finns inte någon 15" att välja. | |
|
Det bekräftar mina misstankar. Lite "roligt" att det står hos vägverket att det skall fungera. Nåja, blir att köpa 16". Tack för svaren. |
|
Buspelle |
...och den lär inte bli särskilt vacker med 15"....:) |
| Buspelle : Nä, E9x äter fälgar! Mina 17" ser "små" ut på lite håll. | |
|
Oj. Det visade sig visst att det var 17"-fälgar på bilen när jag hämtade den. Det var dessutom däck av kvalitetsmärket Champiro vilket gjorde bilen mindre rolig att köra. Jag har hittat stålfälgar, 16", som suttit på en BMW 1-serie. Vet någon här om dom skulle passa? Det verkar som att det skulle passa men vissa däckfirmor har olika för 3-serien E90 och 1-serien. |
|
|
ByggareBob: 1-serie fälgar passar inte till en E90 enligt BMW. Keep your distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.