|
|
|
|---|---|
| Hejsan tänkte plocka med mej hem en e36 från Tyskland när ja nu kommer mellan landa där ifrån min tripp i Thailand. . Funderingar för en 328i Cabb mellan 95-97a eller om ni mer rekommenderar en 325 samma utförande., finns de nått som skilljer dessa bilar mer änn motoreffekten typ om den ena är mer problem bil änn den andra eller om man ska akta säg för en viss årsmodell. Helförsäkring med 22års skadefria år i gbg bör inte va allt för knivigt eller?. Inte bott i Swe på en massa år nu så e inte så uppdaterad. Tackar för lite tips !.. , | |
|
Läs begagnatguiden för E36 och importguiden om du inte har gjort det, det är alltid en bra början. 325 har en M50 motor, medan 323 och 328 har en M52 motor. M52 är att föredra, den är mycket modernare på alla sätt och vis, dvs. snålare, har bättre bottenvrid , renare och borde också vara aningen billigare att försäkra. Räkna med att en 323 går jämnt med 325. Vad gäller försäkringen, så misstänker jag att det kan komma att bli en rätt dyr historia, så kolla upp premien ordentligt innan. Men E36, 22 år och Göteborg borgar inte gott tyvärr. __ Bilblogg: Länk |
|
|
"Men E36, 22 år och Göteborg borgar inte gott tyvärr." som jag förstod det så har han kört 22 år i göteborg utan skada? JJ |
|
|
Fel av mig, missförstod dig helt där. Men återigen, ring och hör med försäkringsbolagen, leta upp reg nr på blocket och ring till försäkringen. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Den här är bara så vacker, välskött och måste upplevas innan man kan uttala sig om dess förträfflighet. Länk Den som inte kört 323ti en rejäl bit behöver inte bidra med långtgående estetiska utläggningar. Mvh Asken |
|
| M52 får det bli då . , kollade på lite filmer på YouTube på 328, riktigt härligt motorljud ett klart plus. . vilket sportavgas system är att föredra om man vill ha ett riktigt rivingt ljud?.. svårt att tänka mej att en helförsäkring kan ligga på mer änn 1000kr mån med 22års skadefri bonus i Gbg ? . | |
|
Jag tror nog en helförsäkring kostar bra mkt mer än 1000kr/mån. För mig visserligen i 08a staden kostade bara trafikförsäkringen ca 1000kr/månaden.. Fast där nere på landet så kanske det e billigare? ;) |
|
|
Försäkringen hittar du under 1000 kr i mån, 22 år med körkort gör dig till runt 40 minst. Kan rek dig en 328 trevlig bil att äga och köra med rutn litern i förbrukning även i mycket stadskörning! Mpower |
|
| okey det låter bra ! . som tur har ja en tyskvän som hjälper mej med processen sen när det blir aktuellt . Läste lite på import guiden att de kan bli problem om bilen har grövre avgassystem större fälgar m.m. är verkligen bilprovningen så hårda på de ? | |
Vantage |
"Mugge" citat: Räkna med att en 323 går jämnt med 325....Slut citat. Knappast grabben, ingen 323a har spöat min 325:a ännu...;-)) Niclas |
|
Vantage: Det skiljer mycket lite mellan 323i och 325i. Om båda är friska ska 325:an dra ifrån lite på de högre varven. Men med en bättre förare i 323:an blir det riktigt jämnt :) Man ska sikta på att vara bra! |
|
Vantage |
23 hkr = lite ;-) Niclas |
|
Vantage, det handlar inte enbart om hästar, hur vridkurvan ser ut har också betydelse. Spana modellguiden så får du lite mer info. 523i är för övrigt 0.1 sekund snabbare till 100 än en 525i E34. Men visst.. vi kan väl säga att din 325 är snabbare. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Vantage: 22 hk är det faktiskt, 170 vs 192. Det är 328i som har 193 hk. Effektsiffran i 323i är dock mycket omstridd och i praktiken är det inte mycket som skiljer i prestanda. Jag har kört mot många 325i med min förra 323i och det var bara en som var snabbare än min, några gick jämnt med min och 1-2 körde jag ifrån liiiite. En frisk 325i ska vara aningen snabbare än en frisk 323i dock, men mina erfarenheter tyder på att vi pratar 1-2 billängder upp till 180 km/h. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Om man kikar i modellguiden så ser man att 323i och 325i båda gör 0-100 på 8 sekunder. 325i har dock 6 km/h högre toppfart vilket styrker min teori om att 325i drar ifrån lite i höga hastigheter, förutsatt att båda bilar är friska. 323i drar dock lite mindre soppa :) Editfunktion vore en bra grej! Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
EN bromsad 523 : samma motor som 323.... Länk en bänkad 323ti -98 Länk På pappret 22 hästars skillnad men närmare 5-10 hk på hjulen om nu 325 motorn håller vad den lovar dock börjar dem bli minst 12 år nu :-) för mig som MINI ägare så är dessa siffror fina. Länk Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.