AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.572

Hifi-paket eller inte?

ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Hur bra är ljudet i orginalhögtalarna i en 1-serie? Är det värt att lägga på ett HiFi-paket...eller "duger" orginalet?

Måste man ha pro-radion för hifi-paketet? Annars är detdet inte speciellt stor skillnad på business/pro-radion.

Mvh/Rp
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Enligt min åsikt är det för liten skillnad mellan hifi och original. Beställde hi-fi på min förra bil och hör ingen större skillnad mot min nuvarande original. Tror man bör gå upp på Logic 7 för att det ska hända nåt.
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Jag tycker det är rätt kasst ljud i orginalstereon och skulle ha lagt till pengar och uppgraderat den..

Jag sitter och funderar på om det är svårt att sätta i andra högtalare i dörrarna? Jag är inte nöjd med ljudet ur min orginalstereo.

// Jonas

.
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
När jag jämförde tyckte jag att det var betydligt bättre ljud i hela registret med hifi-systemet. Men allting är relativt. Bästa är att lyssna själv.

Mvh,
Fredde
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Originalsystemet i BMW låter ungefär lika bra som en 300 kronors köksradio. Det är urkasst till något annat än P1. HiFi gör inga underverk men du slipper irritera dig varje gång du startar radion.

Volvo/Saab/Audi/Volkswagen har rejält mycket bättre stereoanläggningar som original. BMW har riktigt tråkiga anläggnigar som standard.

(Baserat på en vansinnig massa mil i hyrbilar som alltid har minsta stereopaketet vilket gör jämförelsen högst relevant)

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Okej, men hur ser ni på att köpa orginalstereon och sedan bygga eget ljud via en ljudbutik (typ dialect) eller liknande...?

Är det kanske den bästa lösingen, eller är det svårt att göra i en 1-serie?

Mvh/Rp
Det är inte en liten skillnad mellan orginal och HiFi, det skiljer absolut.
Jag provkörde en bil med orginal och det var skräp, riktigt skräp så jag la till HiFi och skillnaden finns där helt klart, klarare ljud och mer tryck.
Men enligt mig så räcker inte ens HiFi, i högre volymer så orkar högtalarna inte spela med samma kvalite som i mellanläget.
Mitt tips är att om du gillar att lyssna på musik så ska du lägga till ProLogic7 för jag vet att jag borde ha gjort det.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
min högst subjektiva uppfattning:

vanliga std: ungefär som Volvo/Saab lät på 80-talet, dvs hemskt.

hifi: lite mer ok, går att leva med. ungefär som andra nuvarande Saab/volvo/audi mfl mellanmodeller, dvs vanligaste "stereo-du-får-med-i-paket". med reservation för de som definierar en ljudanläggnings kvalitet efter hur mkt bas den klarar av att spela.. (inte jag). då är volvo "bättre"

ang prof-radion så krävs den inte för vanliga hifi.
om du är musikälskare och tänker investera i logic7 eller högre, alt. inte tycker dubbla displayer är supercoolt- så kan du alltså strunta i prof radion.
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Kan säga nu när jag fått min bil och lyssnat och justerat ljudet att jag ä riktigt nöjd med hur hifi systemet låter. Basljudet känns helt ok, bättre än vad jag mindes. Lyssnade på mp3 via usb och det var bra tryck. Men det är klart att professional låter väl ännu lite bättre.

Mvh,
Fredde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.