AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.058

Tips på fälgar till 320 ci e46

NS
71
NSD
750i 2009
Hej. Tänkte skaffa nya fälgar till våren. Vad tycker ni passar på min bil?
Länk

Andra enkla stylingtips mottages ocså gärna.

Tack på förhand.
BBS challange skulle inte sitta fel. Eller nån typ av svarta fälgar med polerad kant.
svarta fälgar med polerad kant eller någon fälg från bmw...tex m3-fälgar,m6-fälgar eller dem fälgaran till e46 m-paket.. annars så gilalr jag ac-schnitzers nya 5-ekrade fälgar... de flesta av dessa går att köpa som kopior så det blir inte vansinnigt dyrt
NS
71
NSD
750i 2009
Ja. Tror det blir nån form av orginalfälg. Även om det är sjukt läckert med svarta fälgar med polerad kant så känns det mer sobert med orginal. Är helt enkelt inte reda för svarta ännu.

Vad tror ni om 18 vs 19. Är det stor skillnad i komfort. Hur känns det egentligen att åka omkring med 18 tummare?

Hur är det med kopior på BMW m-fälgar. Hur är kvaliteten? Går det att se att dom inte är äkta?
NS
71
NSD
750i 2009
Oj..jag menar förståss. Hur det känns att åka omkring med 19tummare. Blir det väldigt hårt och stötigt?
Det är klart att bilen blir lite stötigare med feta fälgar och låg profil men den kommer ju oxå att ligga betydligt stadigare på vägen och få rappare väghållning. BMW brukar heller inte bli särskilt spårkänsliga om du inte kör med allt för breda däck, 245:or bak och 225-235:or fram är lämpligt.
Tror inte du märker nån större skillnad i komfort mellan 18 och 19". Kopiorna är inte riktigt samma lackkvalitet som orginal.Vanligare med lacksläpp och dyligt. Men med tanke på priset så skulle jag aldrig köpa orginalfälgar, däremot har jag kört med både BMW och VAG-kopior.
NS
71
NSD
750i 2009
Vad tycker ni om dessa?

Länk

Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
det är Breyton rep, finns även på ebay UK, slipper skatta&tulla
M135 sitter klickrent på en E46 Coupé!
klockrent skall det stå :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.