|
|
|
|---|---|
|
AutoPower har besökt och gjort ett reportage om mässan Miles Per Hour 2007 i Göteborg: Länk Mässans hemsida: Länk Mässan kommer även till Stockholm mellan 23 - 25 November. __ Bilblogg: Länk | |
|
Hej! Stort tack för reportaget! En liten rättning bara; nästa MPH Stockholm äger rum den 15 - 17 februari 2007 på Nacka Strand. Mvh Lars Holst (arrangör av MPH) |
|
|
Hej Lars! Jag får beklaga misstaget, jag borde ha kontrollerat siffrorna. Jag har ändrat till rätt datum i reportaget nu. __ Bilblogg: Länk |
|
| Nästa MPH är så klart 2008... :-) | |
| ...och ska man vara petig så äger den rum Factory i Nacka Strand, inte på Nacka Strand. :-) | |
|
Schhh.... det var ingen som såg att det stod 2007 :) Tack för att du sa till, det är ändrat nu.. /M __ Bilblogg: Länk |
|
|
Helt rätt, ursäkta mig! När jag skrev inlägget igår kväll var det med fyra intensiva mässdagar i huvudet, man blir rätt mosig... MPH Stockholm 2008 15 - 17 februari Factory, Nacka Strand Jag vill även passa på att tacka alla de som besökte mässan! Mvh //Lars |
|
|
En bra mässa men det borde ha funnits en garderob så att folk fick hänga av sig sina varma ytterkläder. Guldpokalen får går till Porsche-säljarna som var helt otroligt service minded medans Audi var rent ut sagt katastrofala. Jag vet inte vad det är med VAG koncernen men jag skulle aldrig kunna köpa en bil av dem, speciellt inte i Göteborg, men tyvärr verkar detta gälla nästan alla VAG. Den vita M3'an var riktigt läcker, men 135i såg bara larvig ut. Gubbil är det jag tänker på när jag ser den med sin lilla bubbla till kupé mitt på karossen. En tredörrars ettserie med M-paket spöar den med hästlängder. |
|
|
Garderob fanns både på övervåningen och vid cafét när vi var där. Jag skulle utan tvekan välja 1-serie Coupé om jag var på jakt efter en 1-serie. Jag tror också att 135i Coupé kommer att vara den mest eftertraktade 1-serien på begagnat marknaden och så småningom gå samma öde till mötes som 2002 Tii och 325 E30, dvs bli populära hos entusiaster som renoverar upp och sköter om dem sen när de blir gamla. Jag pratade aldrig med säljarna i Porsche's monter, men jag upplevde säljaren hos Audi som väldigt trevlig och professionell. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Säljaren hos Audi var skrämmande obrydd och okunnig om sina produkter! Däremot var alla andra riktigt bra, skönt att bli tagen på (synbart) allvar när man provsitter bilar för miljoner... Men ett stort minus är att bilarna inte fick startas upp i år - detta borde man kunna lösa med sådana där små filter exempelvis?... Ljudet är ju (minst) halva upplevelsen :) Mässans höjdpunkt enl undertecknad: Bentley Speed GT. |
|
|
Mugge: Vi kan väl knappast ha varit där samma dag med tanke på omdömmena om Audi-säljaren? Själv var jag där i lördags. Jag fann inte speciellt mycket entusiasm hos honom och det var nog det som var trist. Trevlig och professionell må så vara, men han saknade helt det driv som en säljare skall ha. Typiskt för VAG-säljare är att man får söka upp dem på deras rum och be dem att avsätta lite av deras dyrbara tid för att eventuellt sälja en bil. Så ska det inte gå till och just Porsche visade hur "folkliga" de är i sin attitd, trots att de säljer så exklusiva bilar. Audi R8 var låst och inte ville de låsa upp den heller... Trist. Man fick bara ett visitkort och en inbjudan om att få titta på den i bilhallen hos Audi senare. Dåligt tycker jag. 1-serie Coupé delar verkligen lägren när det gäller utseende. Det konstaterade AMS också i vid deras provkörning. |
|
|
Vi hade gärnat startat bilarna som på förra mässan men vi blev förbjudna av hallägaren vilket var väldigt trist. //Lars |
|
|
När jag var där på Fredagen, var det flera bilar som startades upp, men det var i samband med guidningen. Jag tyckte det var irriterande att högtalarna stod och skränade i hela hallen, när Peter Sundfeldt guidade runt. Det hade räckt att de var på där han befann sig. Kanske nåt att tänka på nästa gång, Lars. Annars tycker jag mässan var väldigt lyckad. BMW CS #5206 |
|
|
Tyckte väl att jag hade sett den där X3an förut :-) Länk Länk |
|
|
Hej! MPH Stockholm på Factory, Nacka Strand arrangeras den 15 - 17 februari 2008. MPH Göteborg äger rum den 7 - 9 november 2008 i Eriksbergshallen. Mvh Lars |
|
| Riktig skitmässa - alldeles för liten, trång och tråkig. Behållningen var den Designovita E55an :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.