AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
579

Vibrationer med 175or på min 325

De däck som jag är 175or michelin (fick dem med när jag köpte bilen..)
När jag åker i 140 km/h och mer så vibrerar det duktigt i ratten och frågan är då... Vad ska man ha för däck som klarar högre farter än 140?

Det står ju dessutom att 185 el om det var 195 var den minsta dimensionen till 325 e30 i boken..

Men vilka däck är anpassade för högre farter och får jag problem bara för att dessa har så smal dimension?
Ti
608
TimS
325i -88
borde inte vara bredden på däcket som gör att det vibrerar. det är nog bara lite obalans skulle jag tro.
Okie... Får testa ett par andra sulor iaf... Men... Är det så att vissa däck inte är anpassade för att åka fort med? Vad händer med dessa däck om man trots allt kör fortare än vad de är anpassade för? vibrerar det då?
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Dom spricker. Inte så lyckat!
Finns väl inga däck som säljs i Sverige som inte tål 160 km/h alltså Q som hastighetsindex. Och nej bilen börjar inte vibrera om man överskrider max hastighet för däcken. Det som händer är att däcket kan kollapsa. Men det finns alltid marginal, du kan säkert hålla 180 med en uppsättning Q däck en kortare stund utan någon som helst risk.

Börja med att kolla så det är helt rent på anläggningsytorna på både fälgar och bromsskivor. Hjälper inte detta åk och få hjulen balanserade.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Okie... Får testa detta... Ska iofs passa på att byta till 195or istället...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.