|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jo, jag håller med i sak, det är bedrägligt eller åtminstone på gränsen till bedrägligt om/när det inte är en Alpina. Men jag tror samtidigt att vi i Sverige inte riktigt förstår prisnivån på äldre specialbilar nere i Europa. Bilar som vi inte tycker är speciellt häftiga säljs för fantasisummor, ett exempel är Porsche 356 som kostar larviga pengar i Tyskland men som fortfarande är klart överkomliga i Sverige. Där spelar skicket mindre roll, eftersom tyskarna oftast bygger en helt ny bil oavsett skicket på renoveringsobjektet. Samtidigt spelar det ofta ingen större roll för dem om inköpet är 5000 kr eller 100000 kr med tanke på vad renoveringen ändå kostar.... Mvh Johan |
|
Njae, nog går det att få bra betalt för en 356:a även i Sverige och inköpspriset är ju starkt beroende på vilken 356 det handlar om, A, B eller C skiljer ju sig rejält i prisnivå, likaså cabriolet vs coupe, skall du dessutom ha en Carerra eller Super 90 så finns det säkert många som är villiga att betala bara för identiteten. Men att betala massor med pengar för en helt vanlig 3.0 CSI ser jag ingen vits med. E9 som ser ut som lik i Tyskland säljs inte för några stora pengar, i stort sett samma pengar som du får för ett ruttet ex i Sverige, d.v.s., 10 000 och uppåt. Men att folk skall betala bra med pengar för att kmma åt identiteten på en 3.0 CSI, dit är det många år. CSL identiteter handlas det friskt med, men det gjordes ju 1/30 av dessa jämfört med "vanliga" E9:or. Jämförelsen med 356 är därför inte så relevant, men ett exempel på en mycket eftertraktad bil. /Johan |
|
|
Johnor: Jag tackar och bugar för din information som du delar med dig när det gäller E9(Alpina b2) eller vad det nu är:)) Tack /S |
|
|
Ingen mer än jag som reagerade på det som 2002tii skrev om att köparen av denna bilen även handlade ett snöre kvällen innan...av samma säljare som hade bilen till salu! Man kan ju undra om bilen verkligen bytte ägare överhuvudtaget? I så fall kostade denna manövern 939,50:- i provision till Tradera. / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
Bilen har bytt ägare enl. bilregistret. Dock är min teori att det INTE var köparen av snöret som blev den nya ägaren, det var endast en skenmanöver för att få stopp på Tradera-auktionen som inte var lika lätt att avsluta som E-bay auktionen. Gissningsvis var köparen av snöret säljaren själv eller en bulvan till denne. Bilen gick enl. rykte för en större summa pengar än vad Tradera angav som slutpris... /Johan |
|
|
Jo, det var också en annan tanke jag hade. Vid ett mycket högre bud utifrån blir ju provisionen snabbt en struntsumma i sammanhanget. / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
Det har tydligen kommit -många- förfrågningar till -BMW MT- under då sista två veckorna på just denna bil !! Bilen är en BMW E9 3.0 CSi, byggdatum 03.02.1975, leveransdatum 17.02.1975 och den nya bilen levererades till en BMW-återförsäljare i Tyskland (inte ALPINA) innan leverans till först ägaren. Bilen är från början en -vanlig- BMW 3.0 CSi och ingen ALPINA. Vad man väljer att göra med den infon som grund och sedan med fakta/info om hur bilen ser ut idag m.m. får var och en avgöra själv men själv håller jag med 'johnor' till 100% i alla avseenden. Mycket bra jobbat -Johan-. - Köper man bilen ändå och dessutom för det indikerade priset är det ju bara att önska 'lycka till'. Det lär inte vara den sista dåliga affären som någon gör . Sånt är livet :) |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Är det någon som hört något mer om hur det gått med denna bil? Bara lite nyfiken. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Enl. bilregistret finns bilen numera i norduppland. /Johan |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Stannade i Sverige då. Återstår att se dess vidare öde. Man kan ju hoppas att den blir iordningställd till bra skick.....även att det inte är en Alpina. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Het hoppas jag med....... Billy aka Fantômas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.