|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Det finns ett antal B7 E12 i sverige som går under benämning 525 och som importerats av en firma i södra Sveriga då det begav sig, det är korrekt. Avsaknad av riktiga papper blir värdet hur det än är helt annorlunda. Med registering som en 525 blir ju B7:an likvärdig med en hottad 525 som dessutom om den träffar på en nitisk besiktningsman få ett föreläggande om registeringsbsiktning för ombyggt fordon. /Johan |
|
|
Alpina byggde betydligt fler än 192 B2 Motorer ! Denna motor satt i 172 st B2 3,0 S (E3) , 192 st B2 3,0 CS (E9) , okänt antal B2 525 3,0 (E12) och även ett okänt antal B2 630 CS (E24) Detta är alltså färdiga B2 bilar som levererats av Alpina , sedan levererades det säkert ett antal "lösa" motorer till kunder Skulle tro att det rör sig om minst 500 motorer sammanlagt Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Anders Jonsson! Helt vanlig breddning är det ju inte,men den förekom! Fanns en hel del olika Gruppe2 banbreddningar att tillgå både på Alpina Csl och vanliga Csl:er. De absolut vanligaste breddningarna var "Luigi" och Gruppe 2 Csl Motorsportstyle -74. Tycker ändå att den breddningen bilden refererar till,är hemskt ful och opassande till E9:ans annars så vackra linjer. MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
| Verkar vara en seriös säljare det där:)Han kommer säkert ta bort den auktionen som ger minst. | |
|
johnor: Hur gick det med intygen? känns bilen som du sa i telefon till mig igår eller har den har den ändrats? |
|
|
Starre: Jag gör fortfarande efterforskningar, av det jag fått fram hitintills så tyder allt på att bilen är en vanlig 3.0 CSI 1975. Jag återkommer imorrn då jag har mer information. /Johan |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Johan...enl. VIN var det väl ändå en -74 Csi!? MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
|
VIN kan ju också ha fel ibland. i står ju för insprutning och detta är ju en förgasarbil. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| stackars folk som lagt bud på den om de förväntat sig en äkta alpina :( | |
|
Patrik: Nej, det är ytterligare ett fel med annonsen, den tillhör 3.0 CSi serien 4 340 001-----4 341 429 som är tillverkad 1975, vilket klart och tydligt framgick av Registreringsbeviset om man läste innantill. /Johan |
|
|
Bosse: Jo, nu är det en förgasarbil. Det märkliga är dessutom fastsättningen av luftfilterhållaren inte är original. Original sitter luftfilterhållaren med punktsvetsar mitt på hållaren. På denna bil är luftfilterhållaren miggad a'la "ankskit". /Johan |
|
| Bilen är ju fortfarande dock värd de pengar som bjudits hitintils. | |
|
Precis, det är ju iallafall en 3.0 CS eller var det en CSI... Efter lite efterforskning har jag följande att meddela: Första ägaren i Sverige går ej att få tag på. Andra ägaren söker jag, har inga större förhoppningar där heller. Tredje ägaren är Carkraft i Stockholm. Här kan det ha hänt något med bilen, omöjligt att säga då bilen stått med en ägare som är en bilverkstad/bilfirma. Fjärde ägaren är säljaren till bilen Femte ägaren är säljarens bror. Alpina kan varken bekräfta eller dementera att något är gjort åt bilen hos dem, de har i vilket fall inga papper som styrker detta. Således kan konstateras att bilen är en vanlig 3.0 CS, eller var det CSI... Värdet på bilen är därefter. /Johan |
|
|
Jag har diskuterat vidare på Länk efter att ha fått 100% tillförlitlig info. Auktionen på Ebay är avslutad. Tradera kommer att avslutas. /Johan |
|
|
Spelar ju ingen större roll om det nu inte är en äkta alping den är ju mkt billig ändå...+ att man då får lite alpina godis med på kuppen.......... Hade jag de pengarna hade jag bjudit lätt på den.... Billy aka Fantômas |
|
|
Ja , det blir spännande att se vem som köper den ! Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
Tilläggas ska att auktionen på E-bay avslutades i förtid ! Enligt tidigare angivelser så skulle auktionen avslutas 15/11 klockan 12.25 ! Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
Billy ; och detta Alpinagodis kan man få ganska bra betalt för :) Hälsningar Ando Gunnarsson Länk |
|
|
Ando: precis :) Billy aka Fantômas |
|
|
Tjenare Ando. ""Alpina byggde betydligt fler än 192 B2 Motorer ! Denna motor satt i 172 st B2 3,0 S (E3) , 192 st B2 3,0 CS (E9) , okänt antal B2 525 3,0 (E12) och även ett okänt antal B2 630 CS (E24) Detta är alltså färdiga B2 bilar som levererats av Alpina, sedan.....""" - Intressant ! Vart kommer uppgifterna ifrån resp. hur är dessa siffror verifierade ? Har ALPINA bekräftad dessa siffror ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.