|
|
|
|---|---|
|
hej jag har precis köpt en 730ia v8 -95 men nav-skärmen fungerar ej helt svart, radion fungerar fint, är allt kopplat till skärmen så som telefon,cd-växlaren,nav osv finns det någon kod man ska slå in för skärmen ska starta, måste det sitta en gps-skiva i om den ska starta. mvh jörgen | |
|
Allt styrs genom skärmen. Ofta beror detta på att navläsaren i bagaget har gett upp. Eller i bästa fall pga en säkring är trasig. Ett sista alternativ är att batterispänningen är för låg, då startar inte skärmen. Har bilen utbytta baklampor? Eller är det orginalen som sitter? /Andy |
|
|
hej det är orginal baklampor. jag tittade på navläsaren och den fungerar. men blir det bild fast man inte har någon skiva i. |
|
|
Hej, Det blir bild oavsett om du har skiva i eller ej. Ok, det är vanligt att det läcker vid byte av baklampor, men då är du inte i riskzonen. Fungerar radion? /Andy |
|
|
jepp den fungerar utmärkt. vad ska spänningen ligga på, kollar man det på själva battariet eller var kollar man det. |
|
| När min spänning sjunker under 11,4v så startar inte skärmen så det känns som en gräns./Andy | |
|
hej ditt problem är din skärm jag har fixat många glappade 4:3 skärmer Noah Brown |
|
|
hej glapp, hur gör jag då, e det något man kan laga eller man måste köpa en ny skärm mvh Gonzzan |
|
|
Hej Jag skulle hjälpa Gonzzan (Jörgen) med sin skärm och skickade en fel fri 4:3 skärm som jag har till salu att testa i sin bil i mitten av november Och de var skärm som var has problem! Men nu vill han inte köpa eller skick tillbaks skärmen till mig. Under 6 års tid har hjälpt BMW folk med sin nav problem så har jag aldrig blivet blåst tills Jörgen. Noah Brown |
|
| Dåligt | |
|
Riktigt dåligt!! Jag hade problem för ca 2,5 år sedan och fick hjälp av en Autopower anhängare.Det var inte Noah men vi var i kontakt med varandra och efter det så har man ju läst en hel del om navi som noah skrivit. Man vet ju aldrig om man behöver hjälp igen och då kanske det inte finns några villiga och kunniga som ställer upp. Man blir trött på oärliga människor som inte kan göra rätt för sig. grrrr _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Trist!!! Det kunde vara intressant och bra om Gonzzan / Jörgen kommenterade! /Andy |
|
|
De kommer han inte göra! :-( Men jag har hans adress och kommer att besöka honom snart Noah Brown |
|
|
Kanske personliga problem? Tråkigt. Noah har hjälpt mig o han e reko! sorry att mitt första inlägg är i nega anda |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.