|
|
|
|---|---|
|
Intryck? Fortfarande stor skillnad mot 118i o dieslarna? Jag funderar på 116i eller 118d. Tack på förhand. | |
|
Jag hade valt dieseln, 118d går riktigt snålt men modellen är så pass populär att BMW redan hunnit sälja alla 118d bilar som är schemalagda för produktion fram till våren 2008. __ Bilblogg: Länk |
|
|
En 118d vhelt klart! Diesel är eftertraktat idag, en 118d är sjukt billig i drift. Jag skulle definitivt beställa en så fort som möjligt. |
|
|
Jag har fått äran att "provköra" den "nya" 116i två gånger, ena gången 5-dörrars och andra gången 3-dörrars. Båda gångerna sprillans nya hyrbilar med ca 100 mil på mätaren. Jag kör normalt 120dM 177hk och det är svårt att tro att det är samma bil i grund och botten! Maken till slö och sladdrig bil har jag inte varit med om tidigare. ESP:n blinkar titt som tätt och under 5.500 varv händer ingenting, om nu det som händer över 5.500 varv skall beskrivas som någonting. 5.8 l/100 km kan du glömma, bägge gångerna har min snittförbrukning legat på 8.7 l/100 km vilket är pinsamt för motortypen. Jag har svårt att tänka mig att förbrukningen skulle minska med 50% om man nu är anhängare av "inkörning av motor". Nej 118d rekommenderas, eller 118i för den delen vars motor är en helt annan story. |
|
| kom den nya 1.6an i samband med faceliften? | |
|
Ska bli intressant att höra om 118d kommer ner under 0.5 vid blandad körning efter 1000 mil.... Har en god vän som kör Cooper D, den ska ju enligt faktabladet dra 0.39 vid blandad körning. När han VERKLIGEN har snålkört så har den kommit ner till 0.58. Coopern har snart gått 1500 mil... ViggO: Den nya 1.6an kom från och med september produktionen. |
|
| Vad säger ni som har köpt nya 118D hur mycket drar den per L? | |
|
Håller med Soundborder, hade själv 116i som hyrbil för någon vecka sedan och det var ingen upphetsande upplevelse. Den gick tyst men var väldigt slö och förbrukningen var i nivå med det Soundborder anger och detta trots att min fru körde mestadels av milen. Har inte kört 118d men då vi tidigare har haft en 320d så kan jag inte tänka mig något annat än att en 118d är att föredra. ___ //Ulf |
|
| Jag har precis fått min 118d, och kan bara säga att motorn imponerar! Segdragningen är grym och ljudnivån låg. 116i är en symaskin i jämförelse. Miljöpremien och skatterabatten gör ju också att prisskillnaden blir ganska liten! | |
|
En kompis här på forumet som har en E90 318d -07, hade en f-dator som visade 5.6 L/100 nu senast jag såg honom på Gbg träffen, vilket var roligt då det rätt så precis var 1/3 av vad min f-datorn på min 540iA visade :) __ Bilblogg: Länk |
|
| Helgeson: Vad drar din bil samt vad är du mest positivt överaskad med 118D? Vilken utrustning har din bil? | |
|
Ligger på 0,55 nu, lugn blandad. fast då har den inte gått mer än 40 mil ännu och sedan har det ju varit väldigt kallt för årstiden. Så 0,55 får man nog vara nöjd med såhär långt! Komforten, ljudnivån och motorns smidighet är jag helnöjd med! Den har Advantage- och Dynamicpaket samt riktig klima, x-ljus, ytterspegelpaket, farthållare, ISOFIX, fyrsitsigt utförande samt fällbara bakre nackstöd. Klädseln är Network Cranberry. I dag har jag dessutom fått installerat ett DEFA CAN larm (3.500 spänn, 900 mindre än BMWs, som dessutom är simplare!) Bilen har alltså bara standardljud, men i morgon ska jag få de bakre högtalarna uppgraderade. Ska bli intresant att höra skillnaden! |
|
|
Var och testa den nya 118d i helgen och måste säga att jag är imponerad. Riktigt pigg och skön motor. Funderar på en sådan till sambon =) Bilen =) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.