AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
982

vill veta mer om utrustningsalt

sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Skall inhandla en e39diesel touring 00-. Undrar är det värme i alla multirattar? Vad skiljer det på färddator,kontra "stora dator,n"? Var kan jag läsa och lära mig olika utrustningalt? Har mest kört mb dieslar, men är sugen på en fin e39:a.
Ny på forumet, därför dessa frågor.

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hej och Välkommen!
Rattvärme var tillval till den 4-ekrade multiratten.
Ang. färddatorn så finns det bara en och där ser du snittförbrukning, snitthastighet etc.

Modellguiden;
Länk

Ang. utrustning så skiljer sig paketen mellan den tyska och svenska marknaden. På de sv.sålda bilarna så fanns det bl.a. Lifestyle, Stockholm Open, M-paket.

På de tysksålda bilarna så fanns det bara M-paketet men på t.ex. mobile.de så står oftast all utr. specad. Sen när du väl hittat en bil som verkar intressant så kan du be dem faxa/maila över utr.listan som sitter i serviceboken och sen använder du dig av denna;
Länk så ser du exakt vad bilen har för utrustning.
Lycka till!

M V H
Stephan

Min bil: Länk
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Hej & tack för svaret stephan. Kollar runt lite bland annonser, det blir nog 01-, men är sugen på en helt ny touringdiesel. Men den skall ju betalas åxå!

Gå in på schwacke.de där listas allt som ingick och fanns som tillval på Tyska marknaden.

Stephan; Nja inte riktigt rätt=)

I Tyskland fanns följande;

Edition Lifestyle
Edition Execlusive
Edition Sport (lite mer än M Sport, elgardin bland annat)
M Sportpaket
Business Paket
Exclusiv Paket
Baksätesinriktat paket (elgardin + manuella sidogardiner, fjärr till radion, baksätes inriktat mittkonsol, färddator för baksätet)
Om man bara ville ha baksätes inriktat mittkonsol fanns den i ett separat paket, så visst fanns det paket i Tyskland, min fars 530iA-01 har både Exclusiv & Businesspaket och är i Tysklands utförande.

E39 är en bra modell jag väljer den före E61 både för kvalitet och utseende, se upp min chipade 530dA automaten klarar inte chip, galvsläpp/rost på insidan av dörrar, baklucka, motorhuv, köp en som är åtgärdad eller är yngre än 6år.

Stephan
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Tack än en gång,min herre är påläst . Tyvärr förstår jag intet av germaniska! Tänkte se om jag kan få tag i någon broschyr över E39 01-03. Det var fö en väldans fin bil du har!!
Vänligen Peder (Sven-August).

Den som inget frågar, får inget veta.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.