|
|
|
|---|---|
|
Skall inhandla en e39diesel touring 00-. Undrar är det värme i alla multirattar? Vad skiljer det på färddator,kontra "stora dator,n"? Var kan jag läsa och lära mig olika utrustningalt? Har mest kört mb dieslar, men är sugen på en fin e39:a. Ny på forumet, därför dessa frågor. | |
|
Hej och Välkommen! Rattvärme var tillval till den 4-ekrade multiratten. Ang. färddatorn så finns det bara en och där ser du snittförbrukning, snitthastighet etc. Modellguiden; Länk Ang. utrustning så skiljer sig paketen mellan den tyska och svenska marknaden. På de sv.sålda bilarna så fanns det bl.a. Lifestyle, Stockholm Open, M-paket. På de tysksålda bilarna så fanns det bara M-paketet men på t.ex. mobile.de så står oftast all utr. specad. Sen när du väl hittat en bil som verkar intressant så kan du be dem faxa/maila över utr.listan som sitter i serviceboken och sen använder du dig av denna; Länk så ser du exakt vad bilen har för utrustning. Lycka till! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Hej & tack för svaret stephan. Kollar runt lite bland annonser, det blir nog 01-, men är sugen på en helt ny touringdiesel. Men den skall ju betalas åxå! |
|
|
Gå in på schwacke.de där listas allt som ingick och fanns som tillval på Tyska marknaden. Stephan; Nja inte riktigt rätt=) I Tyskland fanns följande; Edition Lifestyle Edition Execlusive Edition Sport (lite mer än M Sport, elgardin bland annat) M Sportpaket Business Paket Exclusiv Paket Baksätesinriktat paket (elgardin + manuella sidogardiner, fjärr till radion, baksätes inriktat mittkonsol, färddator för baksätet) Om man bara ville ha baksätes inriktat mittkonsol fanns den i ett separat paket, så visst fanns det paket i Tyskland, min fars 530iA-01 har både Exclusiv & Businesspaket och är i Tysklands utförande. E39 är en bra modell jag väljer den före E61 både för kvalitet och utseende, se upp min chipade 530dA automaten klarar inte chip, galvsläpp/rost på insidan av dörrar, baklucka, motorhuv, köp en som är åtgärdad eller är yngre än 6år. Stephan |
|
|
Tack än en gång,min herre är påläst . Tyvärr förstår jag intet av germaniska! Tänkte se om jag kan få tag i någon broschyr över E39 01-03. Det var fö en väldans fin bil du har!! Vänligen Peder (Sven-August). Den som inget frågar, får inget veta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.