|
|
|
|---|---|
|
Jag tog av min ratt pga av den gnisslade lite och smörjde upp den lite, och då kopplade jag ifrån -polen på batteriet så att inte airbagen skulle råka utlösa. Men sen nu när jag har satt tillbaka ratten så lyser airbagslampan! Vad kan det bero på? Jag har kollat säkringen och jag har satt ihop sladdarna rätt bakom airbagen(Där finns nämligen bara 2st så det är inte så svårt att koppla fel) | |
| Hur länge vänta du innan ingreppet?Du bör vänta en kvart innan ingreppet,så det förblir strömlöst korekt.välkommen föresten... | |
Conan999 |
Hopplöst det där. Blir alltid så när jag kopplar ifrån mitt batteri för vintern. Man får släcka den på BMW Conan999 |
|
Tyckte det var dyrt att släcka lampan ca 400:- här i gävle, men hade tur dom släckte den i samband med rattlåsbytet som var helt gratis. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Airbaglampan tänds om det tillfälligt är glappkontakt, En E39 räcker med 20 sekunder äldre bilar E34 mfl 20-30 minuter innan man börjar mecka. efter att ta bort batterikablen. Vilket íofs inte är nödvändigt eftersom systemet inte är aktiverat så länge tändningsnyckeln inte vridits till radioläge. Frågan är ju vad du ställt till med ?. De flesta ska ju absolut lyssna på radio/musik när dom meckar med bilen , vilket inte är så bra när man kopplar isär nått i airbagsystemet. Går tyvärr inte att svara på vad du gjort, nått blev fel men vad ? ///MVH Hasso Länk |
| Tack för svaren och tipsen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.