|
|
|
|---|---|
|
Varje morgon nu på sistonde så fryser sidoglasen fast, dvs man öppnar dörren men glaset går inte ner vilket resulterar i att man inte kan stänga dörren utan måste vänta tills värmen i bilen har stigit och isen släpper till lite. Om det är så här illa när det 0 grader ute hur blir det i Januari när man går upp och det är -15 -20 ute. Har ni samma problem och hur löser ni det? | |
|
Intressant fenomen. Samma sak hände för mig igår, men jag tror inte att det är rutan som frusit fast. Det verkar vara ett elektriskt problem för när man kör rutan med elhissen fungerar det perfekt. Efter ett tag försvann dock problemet (problemet uppkom trots att bilen stått i värme). En temporär lösning är att köra ned rutan med elhissen ett par centimeter då man stänger dörren för att sedan köra upp den då dörren är stängd. Glöm inte att hissa ned rutan lite innan du öppnar dörren och stiger ur, annars kommer rutan att nöta i bilens dropplist som sitter ovanför rutan. |
|
|
Som sagt jag kan inte sänka rutan eftersom den har frusit fast, måste vänta tills värmen i bilen har gått upp lite för att på så sätt mjuka upp isen och sen sänka rutan. Kan man smörja listen på något sätt, vad är bäst? PS: Min bil står ute. |
|
| Prova med silikonspray. | |
| Samma sak som Dennis82 beskriver hände mig häromdan, rutan gick inte ner automatiskt när man öppnade den. Det var dock inga problem att skjussa ner den med elhissen. Jag har som tur är inte märkt av det fler gånger än den.. | |
| Åk till Biltema och köp deras silikonstift alternativt till Apoteket och köp Vaselin. Fungerar ungefär lika bra båda två. Se bara till att du inte köper något grafitbaserat då det torkar ut listerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.