|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett konstigt ljud som kommer från motorn innan den gått upp i temp. Det skriker liksom, jag tror inte det är vattenpumpen för den är bytt ganska nyss. Jag har oxå generatorljud i bilstereon. Har nyligen konverterat min 320 till 325. Kan jag ha missat ngt? Zodi@C | |
|
Skulle va roligt att veta om "generatorljudet" i stereon forsvinner om du kopplar en jordkabel mellan chassiet pa generatorm och till bilen kaross ! Om du har ett extra slutsteg till stereon, ska du se till att ha en sa kort jordkabel som mojligt (fran slutsteg till chassie) Ditt skrikande "ljud" kanske (borde) forsvinner for gott om du stracker bilens generatorrem........ (har ju inga prickar over mina bokstaver som vanligt.....) |
|
|
Den konstiga är att före jag bytte motorn var det inget ljud. Remmen har jag sett över. I oförsig använde jag generatorn från den gamla motorn, men det ska väl vara samma tycker man. Och generatorljuden kommer i vanliga bilstereon, slutsteget lyfte jag ur för basen bara stog och "slog". Kan jag ha glömt ngn jordkabel, eller kopplat fel? Elspeglarna har oxå lagt av. Taksam för svar. Zodi@C |
|
BMW Kungen |
kan ju vara vattenpumpen endå?? något kan ha blivit fel vid bytet-- vad är det för typ av ljud? Mvh //Kungen Övriga bilar: Ford Scorpio -88 Ford Transit -97 Har haft: BMW 518i -83 MB 230i -87 Ford Sierra -84 |
|
Generatorljud e oftast daliga jordforbindelser.... Vid motorbytet, fanns det nagon jordkabel mellan tex motorblock och chassie ?! Har du provat annu att provisoriskt montera en jordkabel mellan bilens chassie och generatorns ytterholje !? |
|
|
Det sitter en jord mellan överdelen på oljetråget och chassiet.Den har jag settöver. De flesta jordkablarna från säkringsboxen sitter framför batteriet i chassiet. Dom sitter också som dom ska. Jag använde ju den gamla kabelstammen så allting borde ju sitta som det ska. Men jag ska testa det du säger och dra en extra jord mellan generatorns hölje och chassiet. Zodi@C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.