|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
RELAY, MAKE CONTACT, WHITE 1 61361729004 $23.44 Är det detta reläet (jag tolkar det så) |
|
| Bytte det vita idag, det blev ingen skillnad tyvärrr.. | |
|
Bränslepumpen är boven till många problem, tyvärr en ganska dyr grej och lönar sig att köpa ny istället för begagnadde där man inte vet hur många mil den suttit. |
|
| Kan det vara bränslepumpen även fast bilen går lite fett? och stiften blir ju faktiskt sura när manstår och tuggar på startmotorn? | |
|
Har pratat med en kille som KAN bmw motorer. han gav mig denna info. 1. kolla inte bara så att hallgivaren fungerar kolla även att den ger exakt rätt signal skiljer det på 100ohm kan de bli mina problem 2. om någon bytt trottelhuset/insug på bilen till nyare med 1 vakumslang i stället för 2 (tror det var så), sabbar man tomgången, svårstart osv. 3. Lamban lämna rinte rätt värde |
|
|
Är det någon som vet om "herr Nydell" löste sitt problem och HUR? Jag står med ett otäckt liknande scenario med min 320. Funderar på att hosta upp stålarna till en ny bränslepump eller ge upp :( /L |
|
|
Jag hade ju inte rätt värden vid temperaturgivarna vid termostathuset, testade aldrig byta dem, sen är pumpen halvkass. Plockade ur motorn oc sålde den med givarfel, så tyvärr kan jag inte hjälpa me än så. (antagligen hittade nya ägaren problemet då han inte hört av sig) |
|
|
Ok, tack för svaret ändå :) Det blir ny bränslepump på min tror jag. Fungerar inte det, säljer jag verktygssatsen och köper en fabriksny vit Corolla! ;) /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.