|
|
|
|---|---|
|
hej . någon som vet va det kan vara för fel på värmen i min bil. det blir bara ljummet i den. jag tänkte att det kunde vara termostaten så jag bytte den nyss. och då satt det ingen termostat i när jag skulle byta. så när jag satte i den nya termostaten och lät den stå på tomgång tills den blev varm och den gick upp i temp som den skulle alltså temp-mätaren gick upp till mitten det gjrde den aldrig förut. men jag tyckte det inte kom någon värme inne i bilen.så vad kan vara problemet? tack på förhand Mvh björn | |
|
Hej. Kolla värmeventilerna, dessa kan kärva följden blir nedsatt värme/kyla effekt eller bara värme. Dessa kan kärva, sitter vid torpedväggen till vä i motorrn. Det går att plocka isär och smörja upp dessa , ska finnas 2 st ventiler en till vä resp hö värmeutblås i kupe´n. Finns massa inlägg att läsa på sökfunktionen , kolla mektipsen oxå. mvh Magnus |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har du luftat sytemet ordentligt efteråt? Är ganska bökigt att lufta,tog mig ca 45 min att få ur all luft ur systemet. MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
|
ok tack ska kolla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.