AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.922

Förslag på fälgar till vit 3-d med M-paket?

Sida 1 av 2
Peppra på med bilder och namn..
Stjärneker 256 är klart snyggast, hittar tyvärr ingen bra bild på bmw.se, dom har gjort sidan bra mycket sämre när det gäller att kunna jämföra olika fälgar.
Men har du nya broschyren så finns den där.

Keep your distance!
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Så här ska en alpinvit 1-serie 3-d se ut! :). Fälgen heter M eker 208 och kostar 6200:- extra. Så jävla läcker.... :)
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Länk
St
130
Stefan T
M135i -13
Tycker också att M 208 passar 1-serien perfekt. Skulle vara ett givet val för mig vid beställning.
Dessa fälgar ska det vara om nån frågar mig. Jag har aldrig gillat M208.
Länk
BMW orginal är så dyra.
Jag gillar M208, vad kostar dom utan däck?
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Fram 3365:-/st
Bak 3600:-/st
Aj! Lite väl saftigt för ett par fälgar som 70% av 1or kör runt med.

Har en längre tid haft ett par CSL Replikor i huvudet och det är dom som ligger närmast hjärtat men ibland så får man ryck och börjar fundera på andra banor tex 18'' eller 19'' fast 8.5 bredd.

Funderar på CSL Replikor i dessa storlekar, vad tror ni om det?

Fram 8,5x19 ET40 225/35/19
Bak 9,5x19 ET45 255/30/19
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag gillar de fälgar jag köpte till min. (annars hade jag ju såklart inte köpt dem. =)
Se bilder i galleriet.

Det är 18" M6-kopior. Nu är ju inte min bil vit, men jag kan tänka mig att dom vore väldigt snygga även tillsammans med den färgen.

Jag beställde min bil med 17" och har bytt ut dessa runflat-hjul mot vanliga vinterdäck. Bilen måste ju vara snygg även på vintern. =)

Ett annat tips är AC-snitzer-fälgar. Finns lite olika modeller, varav några är kanonsnygga på 1-serien.

Mvh Johan
Jag kommer att köra den exakta setupen med CSL-fälgar på min. Jag har fälgarna liggandes med däcken bredvid lagom till sommaren. Jag beställde från staterna.
Dennis

Har du provat fälgarna, har hört att 8.5 i fram kan vara lite för brett, så pass brett att fälgen/däcket sticker ut från hjulhuset.

M6 är snygga fälgar men enligt mig lite för vanliga.
More: Jag har inte provat dem på, men jag kör nu med 8,5x18" ET35 (vinterhjul) och dom är på gränsen. Då jag har fräst av centrumet fem millimeter borde dom sitta perfekt. Jag kommer att rulla alla fyra skärmkanter åt helvette också, då kommer jag att kunna sänka riktigt riktigt mycket. :)
Med ET40 i fram betyder det att dom går in mer eller sticker ut mer?
Var fräste du navet på fälgarna, finns det ingen risk för att fälgen släpper om man fräser av för mycket från navet?
More: ET40 innebär att fälgen hamnar 5mm längre in än en fälg med ET35. Jag har inte fräst av mina fälgar än, men det kan vilken mekvärkstad som helst göra.

Att fräsa av fälgens centrum innebär alltid en risk. Det är olika från fälg till fälg hur mycket man kan ta av. Ibland inget, ibland flera millimeter. Det har dock gjorts i årtionden och tillbud som skulle orsakats av frästa centrum existerar knappt.

Hur som helst, jag ska fräsa av mina vinterfälgar, men jag ska testa CSL-fälgarna först innan jag gör något åt dem.
Testa gärna CSL fälgarna och skicka mig någon bild, vill gärna se hur det ser ut.
Var köpte du fälgarna och vad gick det på?
Jag ska inte slå på däcken föränn i vår, så då kan jag fota lite.

Jag köpte från staterna, frakten går på ~300USD och listpris gäller oavsett vilka handlare du köper ifrån. Jlevi är en jävligt bra handlare att ha och göra med.
Har kollat med modbargains.com men det blir dyrare än att köpa dom i Sverige.
Fick du betala tull?
Tull får man alltid betala när man handlar ifrån ett land som ligger utanför EU. Men tullavgiften är den lilla biten.

Jo det vet jag men vissa kommer undan och jag vill vara en av dom.
Nja, det är mer av en skröna. Vissa små små billiga paket kan man få igenom tull och momsfritt, men fyra stora kartonger är omöjliga. Men å andra sidan är det småpengar det handlar om i det här fallet. Fälgarna plus frakt kostar ~1000USD idag, och det är typ 6400:-

Plussa på en ~30% för tull, moms och administrativa avgifter så får du bara böta strax under 2000:-

Det blir under 8500:- för en uppsättning fälgar iaf, och det är verkligen inte farligt. Skriv ner värdet på fälgarna till hälften och håll tummarna. Då har du dem för 7500:- och 1000:- extra att köpa sprit och horer för. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.